تاسیس موزه تهران

به گزارش «تاریخ‌ما»، پیروز حناچی صبح امروز در حاشیه بازدید و افتتاح موزه باستان شناسی تهران در موزه ایران باستان که در آن اشیای کشف شده از محدوده تاریخی شهر تهران به نمایش گذاشته شده است، گفت: تهران یک شهر باستانی و تاریخی است که در اسناد، قدمت آن را به دوره‌ طهماسبی برمی‌گردد اما بر اساس اشیای پیدا شده قدمت تهران به بیش از ۸۰۰۰ سال می‌رسد و نشان می‌دهد که تهران یک شهر تاریخی است.

وی با بیان اینکه این اشیاء کشف شده ساده و معمولی نیستند و باید در معرض دید عموم قرار بگیرند تا مردم به قدمت شهر تهران، و ویژگی‌های آن آشنا شوند در پاسخ به سوالی در مورد قیمت بلیط بازدید اظهارکرد: قیمت بازدید از این قسمت موزه ایران باستان را سازمان میراث فرهنگی مشخص می‌کند. در این موزه بیش از ۲۰۰ شی که متعلق به شهر تهران است به نمایش گذاشته شده است.

شهردار تهران در پاسخ به این سوال که در دنیا کمیته‌ای وجود دارد که در پی حفاری های شهرداری‌ها به کاوش آثار میراثی می‌پردازند، گفت: حساسیت‌های ما در این زمینه بالا است البته پیدا کردن آثار میراثی در حفاری‌ها از ویژگی‌های شهرهای باستانی است. به عنوان مثال در شهر رم در پی حفاری‌ها آثار زیادی را پیدا کردند. که این نافی حفاری نیست و باید موضوع توسعه و میراث باستانی را در کنار هم داشته باشیم.

وی در پاسخ به دریافت مطالبات شهرداری از دولت اظهارکرد: بخشی از مطالبات هنوز قطعی نشده است و سازمان حسابرسی در حال تکمیل اطلاعات است اما اصل کار درست و پسندیده است که مدت‌ها به تعویق افتاده بود.

حناچی در مورد ایجاد کمیته پنج نفره در شهرداری تهران نیز گفت: ایجاد کمیته انتصابات جدید نیست و از دوره‌ قدیم نیز این کمیته وجود داشته است و باید برای انتصابات شرایط، احراز شود و انتصابات با استانداردهای مشخص تعیین شود. از نظر بعد سلامت اداری و استعلامات لازم افراد پیگیری می‌شوند. در این شورا اعضای مختلفی حضور دارند و انتصابات را بررسی می‌کنند.

به گزارش «تاریخ‌ما»، حناچی از پیکره بانوی ۷ هزار ساله که در منطقه مولوی تهران کشف شد و حالا در موزه ایران باستان قرار دارد نیز بازدید کرد.

انتهای پیام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.