همراهی دستگاه‌های دولتی با سیستم حمل و نقل یزد در مواقع بحران

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، علی علیخانی، پیش از ظهر امروز در نشست رانندگان معین در مدیریت بحران استان یزد که با حضور مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری یزد برگزار شد، با گرامیداشت فرا رسیدن هفته حمل و نقل اظهار داشت: اتفاقاتی که طی سال جاری در حوزه حمل و نقل کشور رخ داد سبب شد که دولت یک برنامه‌ریزی جدی انجام دهد و آسیب‌شناسی‌هایی نیز در این زمینه انجام شد.

وی افزود: در هیئت دولت تصمیم بر این شد که با محوریت استانداران در سراسر کشور، برخی اقدامات پیشگیرانه، امنیتی و برنامه ریزی منسجم تدوین شود که یکی از بخش‌های مهم آن، ساماندهی رانندگان است که این امر متناسب با توان هر استان اجرا می‌شود.

علیخانی عنوان کرد: در استان یزد نیز مقرر شد به همین منظور، ۱۰۰ نفر از رانندگان مجموعه ادارات و نهادهای زیرمجموعه دولت انتخاب شوند و به صورت آماده‌باش در مقاطع مختلفی که نیاز است، وارد عرصه شده و از ظرفیت آنها استفاده شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد یادآور شد: این اقدام به منظور استفاده از توان رانندگان دستگاه‌های دولتی در شرایط خاص نظیر سیل، زلزله، بروز بحران‌های طبیعی همچنین اعتصاب رانندگان انجام شده است.

وی افزود: از این ظرفیت در شرایطی که دولت بخواهد در استان‌ها اقدامی بدون احتساب ظرفیت بخش خصوصی انجام دهد نیز می‌توان بهره گرفت.

علیخانی ادامه داد: این مهم توسط وزارت کشور و سایر وزارتخانه‌ها به دستگاه‌های زیرمجموعه ابلاغ شده و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز به عنوان متولی حمل و نقل این اقدام را به صورت پایلوت در استان‌ها آغاز کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد تصریح کرد: اگر قرار شد در شرایط خاص از ظرفیت دستگاه‌های دولتی در حوزه حمل و نقل استفاده شود، همه نیازها از جمله سوخت، صدور برگه ماموریت از ارگان‌های مختلف برای رانندگان اعزامی، هزینه‌های ایاب و ذهاب، هزینه حمل بار و … پیش‌بینی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: برخی اتفاقاتی که رخ می‌دهد شاید از اراده مسئولان خارج باشد ولی انتظار می رود همانگونه که یزد در زمینه های مختلف به عنوان برتر کشور معرفی شده، در حوزه حمل و نقل نیز از استان‌های پیشگام باشد.

علیخانی افزود: از آنجا که یزد به لحاظ منابع معدنی دومین استان کشور و در حوزه صنعتی نیز در زمره هفت استان برتر کشور است، رتبه حمل و نقل این استان نیز ششم و هفتم است و این رتبه نشانگر آن است که حمل و نقل یزد از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی عنوان کرد: یزد از نظر جغرافیایی نیز در یک چهارراه مواصلاتی بین شرق و غرب و شمال و جنوب قرار گرفته بنابراین از لحاظ جاده ای نیز اهمیت خاص خود را دارد پس وظیفه داریم به لحاظ زیرساخت شرایط مناسبی فراهم کنیم که حمل و نقل بسیار خوب و روان و با آرامش خاطر برای رانندگان و مسافران رقم بزنیم.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.