اخلاق و امنیت ملی دو خط قرمز انتخاباتی است

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات، در گفت و گو با خبرگزاری تاریخ ما در خصوص انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی، اظهار کرد: یکی از وظایف و رسالت‌های ما تبیین اهمیت مقوله انتخابات است چرا که انتخابات این دوره ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا از حساسیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است.

وی با تأکید بر حفظ مقوله اخلاق در انتخابات پیش‌رو افزود: ما در یک جامعه دینی زندگی می‌کنیم و لازمه جامعه دینی برخورداری از یک کرامت انسانی و اسلامی است که مسئولان و کاندیداها باید این امر را مدنظر خود قرار دهند که حرکت ما باید در مسیر ارزش‌های دینی باشد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان بیان کرد: در عرصه انتخابات باید همگان حفظ دستورات دین اسلام و ارزش‌های اسلامی را به عنوان یک اصل در رأس امور خود قرار دهند و اگر حفظ ارزش‌های اسلامی مورد توجه همگان قرار گیرد، دیگر از بسیاری از بداخلاقی‌ها، شایعه پراکنی‌ها، دروغ‌ها، تهمت‌ها که در فضای انتخابات مشاهده می‌کنیم، فاصله می‌گیریم.

وی با اعلام اینکه هدف از انتخابات حفظ اسلام است، افزود: در این راستا هم مسئولان، هم کاندیداهای انتخاباتی و هم مردم در درجه اول خود را ملزم به حفظ ارزش‌های اسلامی قرار دهند.

کاندیداها از جاده انصاف دور نشوند

سادات ادامه داد: در این فضای رقابتی در مقوله حفظ ارزش‌های دینی کاندیداها باید داشته‌ها و توانمندی‌های خود را بیان کنند نه تخریب رقبا چرا که این امر موجب می‌شود از جاده انصاف دور شوند و برهمین اساس برای اثبات خود دیگران را تخریب می‌کنند و با این حرکت موجب می‌شوند هم دشمنان نسبت به انتخابات ما طمع پیدا کنند و هم مردم کشور نسبت به انتخابات بدبین و تردید خواهند شد.

وی گفت: در این راستا این امر می‌طلبد تا میزگرد دیگری به موازات این میزگرد اخلاق انتخاباتی برای بررسی موانع و آسیب‌های انتخاباتی برگزار شود تا مفصل به موضوع پرداخته شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان افزود: بعد از انتخابات سال ۸۸ شعار تقلب در انتخابات آسیب‌های جدی به ملت و کشور ما زد، به وجود آمدن این مشکلات در آن دوران موجب شد تا دشمنان به اهداف خود برسند و شروع این اغتشاشات در جامعه با تقلب در انتخابات آغاز شد چرا که این امر با اخلاق انتخاباتی منافات داشت در این راستا کاندیداها در دوران انتخابات باید به این امر توجه لازم را داشته باشند.

هواداران از تخریب و دروغ دوری کنند

وی اظهار کرد: هواداران کاندیداها نیز می‌توانند توانایی‌ها، توانمندی‌ها و برنامه‌های کاندیداهای خود را برای مردم عنوان کنند اما نباید به تهمت، دروغ و تخریب سایر کاندیداها بینجامد و این امر مشکل دیگری به مشکلات جامعه اضافه کند.

سادات با اشاره به اینکه در کنار رعایت موازین شرعی آنچه به قاطبه جامعه برمی‌گردد، انتخاب اصلح بوده است، اعلام کرد: مردم باید با بصیرت خود موضع دشمن را شناسایی کنند که در درجه اول مواضع دشمنان تعطیلی انتخابات، در درجه دوم مشارکت کم در انتخابات و در درجه سوم انتخاب فردی که همسو و هم راستا با اهداف آنان باشد، است که مردم با بصیرت خود این مواضع را به خوبی تشخیص دهند و به فراخور آن اقدام کنند.

وی افزود: شرکت حداکثری در انتخابات از وظایف شرعی تک‌تک افراد جامعه است چراکه عدم حضور در انتخابات موجب می‌شود نظام ما در سطح جهان زیر سؤال برود و مسئولان سعی کنند موانع فیزیکی و موانع نظری بر سر راه مردم را مرتفع کنند تا مردم احساس نکنند که آرای آن‌ها هیچ تأثیری در تعیین سرنوشت آن‌ها ندارد چراکه در اذهان عمومی این شبهه را ایجاد کرده‌اند که انتخابات مهندسی شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان بیان کرد: فقر و تورم و کرونا نارضایتی‌هایی را در جامعه به وجود آورده است و گروهی از مردم در تأمین مایحتاج زندگی خود مانده است و برای این افراد شرکت در انتخابات اولویت دهم آنان هم نیست و این امر موجب شده که اقبالی از انتخابات نداشته باشند که باید مسئولان این امر را برای افراد جامعه تبیین کنند که حضور در انتخابات و انتخاب فرد اصلح در رفع این مشکلات می‌تواند بسیارکارساز باشد.

انتخابات آبروی ملت و ابزار اقتدار کشور است

وی تأکید کرد: ما در یک جامعه دینی و اسلامی زندگی می‌کنیم و انتخابات آبروی ملت و ابزاری برای اقتدار کشور و ملت خواهد بود و دشمنان نیز چشم طمع به این انتخابات دوخته‌اند لذا باید تمام متولیان امر در فرایند گزینش چارچوب معیارهای دینی را بیشتر مورد توجه قرار دهند تا کسانی از این فیلتر عبور نکنند که هزینه‌های را برای نظام به بار آورند.

سادات بیان کرد: نامزدهای انتخاباتی باید از شعارهای دروغ دوری کنند و روش آن‌ها روش گسترش اشرافی‌گری و تجمل‌گرایی در جامعه نشوند و از اسراف و تبذیری که در تبلیغات می‌شود و استفاده از بیت‌المال برای تبلیغ خود، دوری کنند چراکه تمام این امور غیر اخلاقی است.

وی با اشاره به اینکه در غرب هدف وسیله را توجیه می‌کند و فرد می‌تواند برای رسیدن به قدرت از هر وسیله‌ای استفاده کند اما این امر در کشور ما که ماهیت دینی دارد بسیار متفاوت است، افزود: ولایت‌مداری، دشمن‌شناسی، ساده زیستی، تقوا، ایمان و عدالت محوری لازمه انتخاب فرد اصلح است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان افزود: اگر ما منظومه فکری امامین انقلاب اسلامی را سرلوحه کار خود قرار دهیم هم مردم و هم هواداران به نحو احسن در این انتخابات حضور خواهند یافت.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.