عراق: هیچ گروه مسلحی در سنجار وجود ندارد/ به اطلاعات و تجهیزات مهم داعش در حمرین دست یافتیم

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نوشته روزنامه الیوم السابع چاپ مصر، فرماندهی عملیات مشترک عراق امروز (دوشنبه) حضور هرگونه گروه مسلحی در داخل سنجار در استان نینوا را تکذیب و تاکید کرد: شرایط امنیتی سنجار کاملا پایدار است.

تحسین الخفاجی، سخنگوی این فرماندهی به خبرگزاری ملی عراق گفت: نیروهای حاضر در سنجار شامل نیروهای ارتش و نیروهای پلیس محلی وابسته به دولت مرکزی بوده که تحت نظارت فرماندهی عملیات غرب نینوا مشغول انجام وظیفه خود هستند.

همچنین سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق در گفت‌وگو با شبکه خبری اسکای نیوز عربی ضمن اعلام کشته شدن تعداد زیادی از تروریست‌های داعش در عملیاتی پیش‌دستانه علیه این گروه تروریستی تاکید کرد: به عملیات پیش‌دستانه خود علیه استحکامات داعشی‌ها ادامه می‌دهیم.

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک همچنین از دستیابی نیروهای امنیتی و حشد شعبی به داده‌های مهم و تجهیزات عناصر داعش در حمرین خبر داد و گفت، نیروهای هوایی به نابودی مقرهای داعش در غرب حمرین ادامه می‌دهند.

این سخنگو اضافه کرد: محورهای حشد شعبی توانستند به تجهیزات و اطلاعات مهم داعش در عملیات غرب حمرین دست یابند.

الخفاجی تصریح کرد: نیروهای امنیتی از چند جهت پیشروی کردند و پنج عضو داعش در حمله هوایی اف-‌16 عراق به هلاکت رسیدند.

او خاطرنشان کرد: عملیات غرب حمرین برای تعقیب عناصر تروریستی متواری از کرکوک و صلاح‌الدین به سمت دیالی است تا پناهگاه‌های امنی برای تروریست‌ها در آنجا ایجاد نشوند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.