واشنگتن: در حادثه نطنز دخالتی نداشتیم

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از واشنگتن پست، یک مقام ارشد دولت بایدن در واکنش به حادثه در سایت هسته‌ای نطنز گفت: ما گزارش‌ها درخصوص یک حادثه در تاسیسات غنی‌سازی نطنز در ایران را مشاهده کرده‌ایم. ایالات متحده هیچ دخالتی نداشته است و چیزی برای اضافه کردن به حدس و گمان ها درخصوص علت این حادثه نداریم.

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری تاریخ ما درخصوص حادثه تاسیسات نطنز توضیح داد و گفت: بامداد روز یکشنبه حادثه‌ای در بخشی از شبکه توزیع برق تاسیسات غنی سازی نطنز (مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی روشن) رخ داده است. بر اساس اطلاع ما خوشبختانه این حادثه صدمات انسانی و آلودگی به دنبال نداشته است.

وی درباره علت این حادثه و جزییات بیشتر آن گفت: علل حادثه در دست بررسی است و متعاقبا اطلاع رسانی می شود.

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان نیز روز دوشنبه در پاسخ به سوالی در مورد اتفاق اخیر در نطنز و اینکه گفته می شود این اتفاق از سوی صهیونیست ها صورت گرفته و با توجه به این مسائل برخی در داخل کشور معتقدند که باید مذاکرات هسته ای از سوی ایران در اعتراض به این تحولات متوقف شود، ادامه داد: اتفاق ناگواری در نطنز رخ داد و بارها رژیم صهیونیستی از قبل درباره این مسائل صحبت می کرد و این روزها نیز از منابع متعدد شنیده می شود که تأیید می کنند این رژیم پشت این داستان بوده است.

خطیب زاده ادامه داد: خوشبختانه در پی وقوع این حادثه هیچ آسیب انسانی یا محیط زیستی بوجود نیامده است ولی قطعا می توانست به فاجعه ای بیانجامد که جنایت علیه بشریت است و انجام چنین اقداماتی از ذات گردن کش رژیم صهیونیستی به دور نیست.

وی با اشاره به برخی تحلیل ها در مورد اهداف رژیم صهیونیستی در ارتباط با انجام این موضوع گفت: اگر هدف این بوده که توان هسته ای ایران محدود شود برعکس باید بگویم تمام سانتریفیوژها که روز گذشته از مدار خارج شدند از نوع IR۱ بودند و سانتریفیوژهای پیشرفته جایگزین آن ها خواهند شد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.