بانک ها برای حمایت از اشتغال روستایی وام پرداخت کنند

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، امین امینیان صبح امروز سه شنبه در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان هشترود که با حضور دستگاه‌های اجرایی، بانک‌های عامل و به ریاست فرماندار برگزار شد با بیان اینکه با مجموعه تلاش‌های صورت گرفته توسط دستگاه‌های اجرایی شهرستان و بانک‌های عامل، شهرستان هشترود رتبه پنجم از جذب تسهیلات پایدار روستایی و وام‌ اشتغال فراگیر را تاکنون در استان کسب کرده است ابراز امیدواری کرد با اعتباراتی که قرار است طی هفته‌های آینده جذب و پرداخت شود شهرستان حتی وضعیتی به مراتب بهتر داشته باشد.

وی افزود: لازم است به منظور هدایت طرح‌ها به سمت اهدافی که تعیین شده (ایجاد تولید و اشتغال) حداکثر تلاش خود را انجام دهیم، لازمه این کار رصد، نظارت و پایش مستمر طرح‌ها در مرحله اجرا است.

فرماندار هشترود ادامه داد: از مزایای نظارت طرح‌ها توجه سرمایه‌گذاران و مجریان طرح بر این مسئله است که دستگاه‌های اجرایی مُصر بر حرکت طرح‌ها در مسیر صحیح تعریف شده هستند و حتی یک درصد انحراف از طرح پذیرفتنی نیست.

وی گفت: علاوه بر این حضور ناظرین موجب تشویق و دلگرمی برای مجریان و سرمایه‌گذاران بوده و در مراحل مختلف اجرا اگر طرح با ایراد و اشکالی مواجه شود می‌توان به سرعت آسیب‌شناسی کرد و با کمک دستگاه‌های اجرایی ضعف‌ها و خطاها را برطرف کرد.

وی همچنین تاکید کرد: علی‌رغم قرارگریری در فصل سرما و بلحاظ اینکه برخی از طرح‌ها امکان اجرایی شدن را در حال حاضر ندارند اما لازم است از طرح‌هایی که قابلیت اجرا شدن داشته و بنوعی جز طرح‌های سرمایه در گردش محسوب می‌شوند لیستی تهیه شود و مستمرا مورد نظارت قرار گرفته و پایش شوند.

امینیان با بیان اینکه باید کمک‌ کنیم تا سایر پرونده‌های باقی‌مانده مراحل اخذ وام را با موفقیت طی کنند افزود: خوشبختانه بانک‌ها در آن سمت حرکت می‌کنند، پرونده‌ها در حال تکمیل هستند و بانک‌ها لازم است به سورت کتبی به افرادی که تاکنون علی‌رغم گذشت زمان پرونده خود را تکمیل نکرده‌اند اعلام کنند و فرصت ۱۰ روزه‌ای جهت مراجعه و تکمیل پرونده دهند که در صورت عدم مراجعه مجبور به عودت دادن این پرونده‌ها می‌باشیم.

وی گفت: همچنین لازم است بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی برنامه‌ای برای آینده داشته باشند تا بتوانیم طرح‌های جدید را به ثبت برسانیم تا به محض آماده شدن مرحله دوم پرداخت‌ها سهم شهرستان را جذب کنیم.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.