«جامعه شناسی تاریخی مکان ایرانی» را در دست انتشار دارم

شروین وکیلی در گفت‌وگو با خبرنگار تاریخ ما اظهار کرد: مجموعه تالیفات «زروان» من محوریتش زمان است و پیکربندی «نهاد» و «من» را در محور زمان مطرح می‌کند. به نظرم این بحث به موخره‌ای درباره مکان هم نیاز داشت.

وی افزود: به دلیل نیاز به همین موخره من دو پژوهش تالیف کردم با عناوین «جامعه شناسی مکان» و «جامعه شناسی مکان ایرانی» که این دو پژوهش در یک مجلد با عنوان «جامعه شناسی تاریخی مکان ایرانی» از سوی نشر فکر نو منتشر می‌شود.

وکیلی ادامه داد: در بخش نخست این کتاب مدلی درباره جامعه شناسی مکان در چارچوب تفکر سیستمی خودم ارائه کردم و در بخش دوم به مطالعه موردی مکان‌های ایرانی مانند مکان‌های عبادت مانند مساجد و دیگر مکان‌ها مانند گرمابه‌ها و بازارها پرداخته‌ام.

شروین وکیلی دارای مدرک دکتری جامعه شناسی از دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی است. کارشناسی و کارشناسی ارشد او در رشته زیست شناسی جانوری بوده است. بر این اساس در هندسه فکری او دو رویکرد زیست شناسی و جامعه شناسی جایگاه مهمی دارند.

از میان آثار منتشر شده وکیلی می‌توان به این موارد اشاره کرد: «روانشناسی خودانگاره«، «جام جم زروان»، «درباره زمان: زروان کرانمند»، «اسطوره شناسی آسمان شبانه»، «تاریخ کورش هخامنشی»، «اسطوره معجزه ایرانی»، «تاریخ سیاسی شاهنشاهی اشکانی»، «اسطوره آفرینش بابلی»، «افلاطون: واسازی یک افسانه فلسفی» و…

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.