اولیانوف: ایران همیشه در اجرای تعهدات برجامی‌اش شفاف بوده است

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، پس از انکه ایران اعلام کرد قصد اغاز غنی سازی ۶۰ درصد اورانیوم را دارد، میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه نزد سازمان های بین المللی در وین در پیامی حساب کاربری خود در توئیتر از شفاف سازی ایران در این زمینه استقبال کرد و نوشت: ایران همواره در اقدامات انحرافی خود (کاهش تعهداتش) از برجام شفاف بوده است.

وی ادامه داد: نیازی به گفتن این نیست که ما از این مسئله (غنی‌سازی ۶۰ درصد) خرسند نیستیم اما ما عادت داریم که بزرگ فکر کنیم. ما نباید روی دشواری های موجود تمرکز کنیم بلکه می بایست روی احیای برجام متمرکز شویم. اگر به موفقیت دست یابیم این مسئله و سایر مشکلات به زودی رفع خواهد شد.

مقامات جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه ۲۴ فروردین ماه اعلام کردند که ایران قصد غنی سازی اورانیوم تا ۶۰ درصد را دارد.

عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امورخارجه کشورمان در این باره گفت که در نامه‌ای به رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده است که ایران غنی سازی ۶۰ درصدی را آغاز می‌کند.

عراقچی همچنین اعلام کرد: یک‌هزار سانتریفیوژ دیگر با ۵۰ درصد ظرفیت بیشتر به ماشین‌های موجود در نطنز، علاوه بر جایگزینی ماشین‌های صدمه دیده، اضافه می‌شود.

همچنین کاظم غریب آبادی نماینده ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین با انتشار پیامی در صفحه توییتری خود گفت: غنی‌سازی هگزافلوراید اورانیوم تا ۶۰ درصد در دو آبشار سانتریفیوژهای-۴  IR و   IR-۶ در نطنز انجام خواهد شد.

اولیانوف پیشتر در یک پیام توئیتری نوشت: کسانی که اقدام خرابکارانه علیه تاسیسات هسته‌ای نطنز را انجام دادند، احتمالا می‌خواستند که فرایند احیای برجام را به تعویق بیاندازند. آن‌ها احتمال “پیامدهای جانبی” چشمگیر (این اتفاق) را دست‌کم گرفته اند.

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، مقام معظم رهبری سال گذشته در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری در سخنانی گفته بودند: جمهوری اسلامی از مواضع منطقی خود در موضوع هسته‌ای کوتاه نخواهد آمد و بر اساس مصلحت و نیاز کشور تا آنجا که لازم باشد، حتی تا غنی سازی ۶۰ درصد پیش خواهد رفت.

پایان خبر / تاریخ ما

                               

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.