پرداخت بیش از یک میلیارد تومان تسهیلات به کتاب فروشی های خوزستان

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، محمد جوروند ظهر امروز در پنجاهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی که در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در کل استان ۳۹۵ کتاب فروش داریم که سهم اهواز از این تعداد تنها ۳۱ کتاب فروش است.

وی با بیان اینکه تاکنون یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومان به کتابفروشی ها تسهیلات پرداخت شده است، افزود: توزیع یارانه کتاب که دولت یازدهم و دوازدهم از طریق خانه کتاب سه فصل عیدانه، تابستانه و زمستانه اجرا می شود و طی آن کتاب ها با ۲۵ تا ۳۰ درصد تخفیف به فروش رسیده و این مبالغ تخفیف داده شده از طریق خانه کتاب برای کتاب فروشی ها جبران خواهد شد.

وی گفت: تاکنون ۱۰ مرحله از طرح های توزیع کتاب اجرا شده است که در این راستا ۲۰  کتاب فروشی بهره مند شده اند.

جوروند با اشاره به اجرای روز گردشگری کتاب در استان و بازدید از کتاب فروشی های استان در این روز، بیان کرد: در نمایشگاه کتاب خوزستان ۴۰ غرفه به ناشران خوزستانی اختصاص داده شد؛ کتابفروشی های خوزستان در مقایسه با دیگر استان ها دارای توانمند و از لحاظ کمیت عناوین پربارهستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به ارسال آیین نامه تجلیل از فعالان فرهنگ عمومی خوزستان گفت: خادمان نمونه فرهنگ عمومی با تشکیل هیئت داوران مرکزی، شهرستانی و استانی  متشکل از اعضای شورای فرهنگ عمومی استانی و شخصیت های فرهنگی هر شهرستان انتخاب می شوند.

وی با اشاره به ارسال آئین نامه کارگاه آموزشی آسیب های اجتماعی شورای فرهنگ عمومی بیان کرد: بر این اساس برگزاری کارگاه های آسیب شناسی اجتماعی در سطح کشور پیش بینی شده که کاهش خشونت و افزایش مدارای اجتماعی، تدوین پیوست فرهنگی پیشگیری از طلاق، پیشگیری و درمان اعتیاد، ساماندهی مناطق حاشیه، ساماندهی کودکان کار و مقابله با تکدی گری از جمله محورهای آموزشی این کارگاه ها هستند.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.