کمیته آسیب‌شناسی کارآمدی پژوهش‌ها در یزد تشکیل شود

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، علی زینی‌وند ظهر امروز در مراسم اختتامیه هفته پژوهش و فناوری که به طور همزمان با مراسم اختتامیه جشنواره ملی ایده‌های برتر برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر در حوزه پژوهش وجود دارد، این است که پژوهش‌ها اغلب کاربردی نیست و نمی‌توان آنها را عملیاتی کرد.

وی بیان کرد: بر این اساس، لازم است کمیته‌ای تشکیل شود که توسط اعضای آن، بحث کارآمدی پژوهش‌ها آسیب‌شناسی شود و یکی از رسالت‌های این کمیته، هدایت پژوهش‌ها به سمت عملیاتی شدن باشد.

زینی‌وند عنوان کرد: اکنون پژوهش‌ها و اختراعات در استان یزد نمادین است اما با برخی تغییرات می‌تواند کاربردی شود و امیدواریم شرایط به نحوی پیش رود که امور پژوهش‌محور پیش برود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد ادامه داد: جای خوشحالی است که اکنون کلیدواژه‌های پژوهش‌محور در استان و کشور ایجاد شده و امیدواریم با تحولاتی که در حال وقوع است، بتوانیم این پژوهش‌ها را از سمت اقدامی لوکس و نمادین به سمت اجرا و درخشیدن در این مرحله پیش ببریم.

زینی‌وند تصریح کرد: پژوهش‌ها باید به اندازه‌ای قوی و کارآمد باشند که در لایه‌های زندگی اجتماعی و فردی همه ما نفود پیدا کنند زیرا در بسیاری از موارد، نتایج پژوهش‌ها می‌تواند گره از مشکلات مردم باز کند.

وی بیان کرد: در مقطعی صنعت استقبال بسیار خوبی از مباحث پژوهشی داشت اما اکنون دوباره این رغبت کاهش یافته و دلیل آن می‌تواند عدم رفع مشکلات صنعت با استفاده از راهکارهای پژوهش محورانه باشد.

زینی‌وند خاطرنشان کرد: در مواردی نیز راهکارهایی که برای رفع مشکلات صنایع از سوی پژوهشگران مطرح شده، چندان رغبت برانگیز نبوده زیرا صنایع اکنون دیگر در شرایط آزمون و خطا نیستند بلکه به دنبال یک راهکار قطعی برای رفع مشکلات خود هستند.

وی تصریح کرد: شاید یکی از گره‌های کور اداری ما که نمی‌تواند بر پژوهش و روند مدیریت کشور تاثیر بگذارد، سیستم پیچیده، تنبل، و غیر توسعه‌گرای اداری ماست بنابراین باید بدنه اجرایی کشور باید از این حالت خارج شود.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.