وقوع حریق سنگین در یک مجتمع مسکونی در شیراز/نجات شهروندان گرفتار در طبقات

محمد هادی قانع جمعه ۲۷ فروردین در جمع خبرنگاران‌ بیان کرد: ساعت ۱۱:۲۶ دقیقه امروز در پی تماس اهالی محل با سامانه ۱۲۵ و اعلام وقوع آتش سوزی در یک ساختمان ۵ طبقه مسکونی و گرفتاری شهروندان در طبقات، بلافاصله با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی، آتش نشانان از ۵ ایستگاه با ۱۰ خودوری عملیاتی به محل حادثه واقع در خیابان پائیز شیراز اعزام شدند.

او افزود: در این حادثه دو دستگاه خودرو در محل دچار آتش سوزی شدند و شدت آتش به طوری بود که دود به طبقات بالا سرایت کرده بود.

قانع با اشاره به گرفتاری ۱۵ نفر از شهروندان در طبقات این ساختمان مسکونی، ادامه داد: اکیپ امدادگران به ۳ گروه تقسیم و اقدام به تخلیه دود و بازرسی و موفق شدند ساکنان ساختمان را که در میان دود و آتش بدام افتاده بودند، به سلامت از داخل ساختمان به بیرون و محل امن انتقال دهند.

او گفت: آتش نشانان همراه با تجهیزات خاموش کننده به سرعت خود را به طبقات رسانده و با استفاده از تجهیزات به مقابله با شعله‌های آتش مشغول شده و توانستند آتش را مهار کرده و همچنین از گسترش بیشتر آن به اطراف ممانعت به عمل آورند.

قانع اظهار کرد: در این حادثه ۲ نفر دچار دود زدگی جزئی و به نیروهای اورژانس تحویل داده شدند.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز خاطرنشان کرد: خوشبختانه این آتش سوزی تلفات جانی نداشت و علت بروز این حادثه نیز درحال حاضر از سوی کارشناسان سازمان آتش نشانی شیراز در دست بررسی است.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.