واکنش ملی‌پوشان فوتسال به کسر مالیات از پاداش قهرمانی/ “حق‌مان را ندادند”

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، تیم ملی فوتسال زنان ایران ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ برای دومین دوره پیاپی جام قهرمانی آسیا را بالای سر برد. در پی این قهرمانی مقرر شد که ۲۲ میلیون تومان به عنوان پاداش به ملی‌پوشان و کادر فنی پرداخت شود.

با گذشت حدود سه سال بالاخره این پاداش پرداخت شد اما ۱۰ درصد مالیات از آن کسر و به جای ۲۲ میلیون تومان،  ۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به حساب بازیکنان واریز شده است. در حالی که پیش از این شهره موسوی اعلام کرده بود که اصل پاداش پرداخت می‌شود. 

کسر ۱۰ درصدی مالیات موجب ناراحتی ملی‌پوشان و واکنش آنها شد که در ادامه واکنش برخی ملی‌پوشان آمده است:

آرزو صدقیانی زاده در گفت و گو با خبرگزاری تاریخ ما در این مورد گفت: تشکر می‌کنم که پاداش ما بعد از ۳ سال پرداخت شد. این کار پیگیری‌های خاص خود را داشت و خانم موسوی تلاش زیادی کرده است. از او و هر کسی که در این زمینه تلاش کرده، تشکر می‌کنم اما جای تاسف دارد که بعد از سه سال نه تنها مبلغی به پاداش‌ها اضافه نشد بلکه ۱۰ درصد مالیات هم از آن کم کردند. 

او افزود: انتظار داشتیم اگر پولی اضافه نمی‌شود، اصل پاداش را بدهند. من و بقیه بازیکنان خیلی ناراحت هستیم، نه به‌خاطر اینکه دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان کم شده است، چون با ۲۲ میلیون تومان دیگر نمی‌توان یک گوشی آیفون هم گرفت اما ناراحت شده‌ایم که بعد از سه سال مبلغ تعیین شده پرداخت نشد. آنقدر پیگیر پاداش‌مان بودیم که خسته شدیم اما در نهایت حقمان به حساب‌هایمان واریز نشد.

سارا شیربیگی هم به خبرگزاری تاریخ ما گفت: از کادر جدید فدراسیون تشکر می‌کنم که بعد از ۳ سال پرداخت پاداش ما را در اولویت قرار دادند. این برای ما با ارزش است اما نمی‌دانم کسر مالیات را کجای دلمان بگذاریم. حداقل می‌توانستند آن را کم نکنند. انتظار بر افزایش مبلغ بود اما  کسر ۱۰ درصد مالیات همه را ناراحت کرده است.

 نسترن مقیمی دیگر ملی‌پوشی بود که در واکنش به کسر مالیات به خبرگزاری تاریخ ما گفت: انتظار نداشتیم ۱۰ درصد کم شود. مگر از پاداش قهرمانی هم مالیات کسر می‌شود؟ شاید قانون جدیدی وضع کرده‌اند که از پاداش مالیات کم شود. 

او افزود: از طرفی ۵۰۰ دلار دیگر هم طلب داریم و باید مجموعا ۳۰ میلیون تومان به ما می‌دادند، اما نمی‌دانم چرا کسی به آن توجه نمی‌کند. سه سال پیش به ما گفتند اگر به مرحله نهایی مسابقات صعود کنید، ۵۰۰ دلار پاداش می‌گیرید اما هنوز نداده‌اند.

علی صانعی، مشاور فنی تیم ملی فوتسال زنان در جام ملت‌های آسیا هم در پیج شخصی خود به این ماجرا واکنش نشان داد و نوشت: این بازیکنان برای پاداش بازی نکردند بلکه برای شادی دل مردم با تمام وجود بازی کردند. چطور به خودتان اجازه کسر ۱۰ درصد مالیات داده‌اید، در حالی که ارزش این پاداش یک چهارم شده است؟ ارزش کار این بازیکنان در آسیا خیلی بیشتر از این حرف‌هاست. پرداخت پاداش کار قشنگی بود اما کم کردن پاداش آن هم بعد از سه سال کار زشتی بود. 

مهسا کمالی هم در اینستاگرام خود نوشت: خدا قوت، بعد از سه سال دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان کم شد. به همه دوستان خسته نباشید می‌گویم. برای این فدراسیون و این فوتبال متاسفم که سهم ما از میلیاردها دلار پول، ۲۲ میلیون تومان هم نبود. 

علی کریمی هم نسبت به کسر مالیات از پاداش زنان فوتسال سکوت نکرد و  در صفحه شخصی خود نوشت: یادتان نبود سه سال پول زنان فوتسال را بدهید اما خوب یادتان بود که مالیاتش را کسر کنید. به نظرتان سه سال پیش با ۲۰ میلیون تومان چکار می‌شد کرد و امروز با ۱۹ میلیون تومان چکار؟ الحق که روی مدیران سابق را سفید کردید.

 آسو جواهری و نیلوفر اردلان هم به این‌ماجرا انتقاد کردند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.