آمار کرونایی‌ها در چهارمحال و بختیاری فراتر از وضعیت قرمز

مجید شیرانی در گفت‌وگو با خبرگزاری تاریخ ما با اشاره به اینکه ظرفیت بخش‌های بیماران کرونایی در حال تکمیل است، اظهار کرد: با تعطیل کردن ارائه خدمات درمانی در بخش‌های غیر ضروری، درصدد هستیم از تمامی ظرفیت‌ها برای ارئه خدمات به بیماران کرونایی در مراکز درمانی استان استفاده کنیم، اما اگر روند بستری هم‌چنان افزایشی باشد، بالاجبار باید برای بستری بیماران از نقاهتگاه استفاده کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد خاطرنشان کرد: نقاهتگاه مرکز استان با همکاری سپاه حضرت قمربنی‌هاشم(ع)، هلال احمر، آتش نشانی، آموزش و پرورش، اورژانس و دانشگاه علوم پزشکی تجهیز و آماده ارائه خدمات به بیماران کرونایی شد، تجهیز این نقاهتگاه نیازمند وسایل متعددی از جمله پتو، تخت، کپسول اکسیژن و سایر تجهیزات است.

وی با اشاره به صعوی بودن آمار ابتلایان، موارد بستری و فوتی ناشی از کرونا، بیان کرد: علائم خفیف کرونا جدی گرفته شود، در حال حاضر 37 درصد کسانی که با علائم کرونا در بیمارستان‌های چهارمحال و بختیاری بستری شده‌اند، نتیجه تست آن‌ها منفی و 63 درصد تست آن‌ها مثبت است، بنابراین حتی اگر تست شما منفی و علائم نیز خفیف بود، مبنا را بر کرونا بگذارید.

شیرانی با بیان اینکه آمار مراجعه‌کنندگان مشکوک به کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی درچهارمحال و بختیاری چهار رقمی شده است، گفت: همچنین تعداد مبتلایان به این ویروس سه رقمی است، از ابتدای شیوع کرونا در استان بیش از 34 هزار نفر به کرونا مبتلا شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با تاکید بر اینکه روزهای سختی در انتظار کادر درمان است، بیان کرد: تعداد بیماران سرپایی و بستری استان نسبت از وضعیت قرمز فراتر رفته است، این در حالی است که بالاتر از رنگ قرمز تاکنون رنگ‌بندی جدید در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور پیش‌بینی نشده است و رنگ‌بندی سیاه مورد تائید نیست.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.