پلمب کلینیک‌های درمانی متخلف غرب اهواز

دکتر مهران احمدی‌بلوطکی در گفت‌وگو با خبرگزاری تاریخ ما با اشاره به میزان اجرای پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی در مناطق غرب اهواز اظهار کرد: رعایت پروتکل‌ها توسط خدمت‌گیرندگان (مردم) به طور متوسط ۷۰ درصد و توسط خدمت‌دهندگان شامل اصناف، مغازه‌ها و ادارات به طور متوسط ۸۰ درصد است؛ البته در بعضی نقاط مانند کیانپارس و مرکز شهر رعایت پروتکل‌ها بیشتر از مناطق حاشیه‌ای است.

وی افزود: طبق دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا فعلا گروه‌های شغلی ٢، ٣ و ۴ باید تعطیل باشند. با گروه شغلی یک که مایحتاج مردم را تأمین می‌کند با احتیاط بیشتری برخورد می‌کنیم اما نظارت‌های ما شدیدتر می‌شود و اگر احساس کنیم فعال بودن واحدهای گروه شغلی یک نیز خطری برای شهروندان به وجود می‌آورد، قطعا برخورد خواهیم کرد.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: به عنوان مثال میوه‌فروشی‌ها و نانوایی‌ها در گروه شغلی یک هستند و باید فعالیت داشته باشند اما اگر قرار باشد در این واحدهای صنفی میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پایین باشد، از آنجا که کانون آلودگی هستند ناچاریم در برخورد با آن‌ها اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه در روزهای گذشته در مواردی کلینیک‌های درمانی متخلف نیز پلمب شده‌اند، تصریح کرد: در مطب‌ها و اماکن درمانی که جزو گروه یک هستند، به همکاران خود در مطب‌ها، آزمایشگاه‌ها، رادیولوژی‌ها و سایر مراکز درمانی توصیه اکید بر اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی داریم.

احمدی‌بلوطکی افزود: ظرفیت پذیرش بیمار باید بسیار محدود و متناسب با ظرفیت محل درمانی باشد و اگر احساس کنیم که اماکن درمانی باعث نگرانی ما در خصوص شیوع بیماری است، قطعا برخورد خواهیم کرد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.