سفرها تنها متهم موج چهارم نیست

دکتر رضا چمن، رئیس دانشگاه علوم پزشکی خدمات بهداشتی درمانی شاهرود اظهار کرد: علت پیک جدید شیوع کرونا ویروس در کشور و استان سمنان تک بُعدی و سفرها نیست بلکه عوامل متعددی در وقوع این پیک جدید موثر بوده است.

وی ادامه داد: اگرچه سفرهای ابتدای امسال، روند شیوع کرونا ویروس را تشدید کرد اما براساس مطالعات انجام شده بخشی از مردمی که در عید نوروز به مسافرت نرفتند، با حضور در دورهمی ها و دید و بازدیدهای نوروزی به روند شیوع این ویروس دامن زدند.

این عضو ستاد استانی کرونا با تاکید بر لزوم پرهیز از هرگونه دورهمی اظهار کرد: اکنون در شرایطی قرار داریم که کرونا به صورت خانوادگی در حال شیوع است.

 وی گفت: ارائه رنگ بندی جدید برای مقابله با کرونا ویروس قابل پذیرش نیست چرا که ایجاد رنگ بندی جدید، مستلزم محدودیت و دستورالعمل های جدید است که در وضعیت رنگ بندی های کنونی شیوع کرونا، محدودیت هایی برای مقابله با این ویروس در حال اعمال است.

دکتر چمن با بیان اینکه اعمال محدودیت ها به گونه ای باشد تا شیب شیوع کرونا کاهش یابد افزود: در هفته جاری روند بستری های ناشی از ابتلا به کرونا ویروس در استان افزایشی خواهد بود.

این متخصص همه گیری تصریح کرد: باید در وهله اول تلاش کنیم که روند شیوع کرونا ویروس در استان سمنان را تثبیت و بعد از آن برای نزولی شدن روند ابتلا تلاش کنیم.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.