ذخایر غول‌های نفتی یک چهارم آب رفت

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، میانگین عمر ذخایر نفت بزرگترین شرکت‌های نفتی بین‌المللی جهان شامل اکسون، شورون، کونوکو فیلیپس و ابرغولهای اروپایی تا پایان سال ۲۰۲۰ به ۹.۵ سال رسید که ۲۵ درصد کاهش در مقایسه با میانگین عمر ذخایر نفت پیش از ریزش قبلی قیمت نفت در سال ۲۰۱۵ را نشان می دهد.

گروه مالی سیتی در یادداشتی نوشت: میانگین عمر ذخایر نفت شرکت‌های نفتی بین المللی اکنون ۲۵ درصد کمتر از پیش از ریزش قیمت نفت در سال ۲۰۱۵ است و کاهش ذخایر این شرکت‌ها یک چالش ظهور یافته برای این صنعت و سودآوری اش به شمار می رود.

به گفته تحلیلگران سیتی، رابطه میان ذخایر و درآمد را به هیچ وجه نمی‌توان نادیده گرفت. بنابراین ما بر این باوریم که تحلیل روند ذخایر نفت، شاخص بسیار مهم سلامت یک کسب و کار به شمار می رود.

ذخایر کمتری که ابرغولهای نفتی در گزارش‌های اخیر خود اعلام کردند، تا حدودی به دلیل ریزش قیمت و تقاضا برای نفت در سال ۲۰۲۰ بوده که همه آنها را ناچار کرد ارزش داراییهای خود را میلیاردها دلار کاهش دهند. به عنوان مثال ذخایر قطعی شرکت شل در سال ۲۰۲۰ به میزان ۱.۹۷۲ میلیارد معادل بشکه نفت کاهش یافت و به ۹.۱۲۴ میلیارد معادل بشکه نفت در ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰ رسید.

طبق گزارش سالانه شل، ذخایر قطعی توسعه ‌نیافته شل به میزان ۹۳۲ میلیون معادل بشکه نفت کاهش پیدا کرده و به ۱.۳۵۵میلیارد معادل بشکه نفت در سال گذشته رسید.

شرکت اکسون نیز به نوبه خود ذخایر نفتش را تقریبا یک سوم کاهش داد که قابل توجه ترین بازبینی ذخایر در تاریخ مدرن این شرکت بود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، شرکت فرانسوی توتال اوایل امسال هشدار داد کمبود سرمایه گذاری در اکتشاف نفت و گاز می تواند کمبود جدی عرضه تا سال ۲۰۲۵ ایجاد کند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.