بودجه استان‌ها تابع شاخص‌های زیادی است/ نباید مردم را ناامید کرد

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، عزیز الله شهبازی پیش از ظهر پنج‌شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان، اظهار کرد: با توجه به اهداف ستاد باید تدابیر لازم برای مقابله با چالش‌های احتمالی اندیشیده شود.

وی یکی از اهداف اصلی ستاد اقتصاد مقاومتی را بهره‌برداری از مواد اولیه داخلی به‌منظور تأمین نیازهای داخلی در شرایط خاص احتمالی دانست و گفت: باید به این سؤال پاسخ داده شود که واحدهای بزرگ مستقر در استان ارزش‌افزوده خود را چگونه صرف می‌کنند؟ اهمیت بررسی ذخایر استان در تأمین نیازهای مردم ضروری است.

استاندار البرز در بخش دیگری با تأکید بر اینکه جلسات باید خروجی قابل قبولی داشته باشد، گفت: ستاد اقتصاد مقاومتی مسئولیتی خارج از وظایف عادی دستگاه‌ها تعریف کرده است همه دستگاه‌ها موظف به ارائه گزارشی قانع‌کننده در راستای برش‌های استانی اهداف این ستاد هستند.

شهبازی بر لزوم اطلاع‌رسانی شفاف تأکید کرد و گفت: دولت اقدامات زیادی در حوزه اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید انجام داده است باید گزارش این اقدامات به مردم ارائه شود.

وی بابیان اینکه بسیاری از آمارها و اطلاعات موجود در فضای مجازی با واقعیت‌ها مغایر است، گفت: این اتفاق ناشی از ضعف در اطلاع‌رسانی دقیق دستگاه‌ها است.

استاندار البرز با تأکید بر اینکه مسئولان باید با مردم و رسانه‌ها شفاف سخن بگویند، گفت: به‌تازگی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اعلام کرده است که برخی به سهم استان از بودجه ۹۸ انتقاد دارند و می‌گویند چرا نام استان در پایین‌ترین ردیف‌ها قرارگرفته است؟

شهبازی با اشاره به اینکه بیان این قبیل انتقادات نباید موجب زیر سؤال رفتن زحمات متولیان امر در استان شود، گفت: نباید زمینه ناامیدی مردم را فراهم کنیم.

وی با تأکید بر اینکه تقسیم بودجه میان استان‌ها تابع شاخص‌های زیادی است، گفت: بر اساس شاخص‌های تعریف‌شده سهمیه هر استان از بودجه توسط دولت تعیین می‌شود.

استاندار البرز در بخش دیگری با این توضیح که اگر درباره عملکرد دستگاه‌های اجرایی نارضایتی وجود دارد باید شفاف‌سازی شود، گفت: مدیران البرزی توانمند هستند و در حوزه اقتصاد مقاومتی توفیقات خوبی حاصل‌شده است.

شهبازی اضافه کرد: سیاست‌های نظام در حوزه اقتصاد مقاومتی ایجاد بسترهای رفاه و تسهیل در معیشت مردم، ایجاد اشتغال و رونق تولید در کنار بسترهای امن سیاسی، اجتماعی و همراه با شاخص‌های فرهنگی است.

وی تأکید کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران این است که در زندگی مردم به‌ویژه اقشار آسیب‌پذیر، فشارهای اقتصادی کم‌تر باشد.

استاندار البرز در ادامه به اهمیت تشکیل ستادهای اقتصاد مقاومتی در سطح شهرستان‌های استان تأکید کرد و گفت: در این راستا سطح انتظارات از بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت، حوزه آب و دیگر موارد اعلام و بررسی می‌شود.

شهبازی در بخش پایانی با اشاره به اینکه جمعیت روستایی استان کاهش پیداکرده است، گفت: این مهم باید آسیب‌شناسی شود. بررسی اقدامات زیرساختی در روستاهای استان ضروری است و باید در دستور کار قرار گیرد.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.