خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس جدید برای تبریز در چند ماه آتی

ایرج شهین باهر روز یکشنبه در مراسم بهره برداری از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی خریداری و بازسازی شده، گفت: همزمان با روز ارتش، ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس خریداری و بازسازی شده به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اضافه و حدود ۷۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است، بخشی از این مبلغ مربوط به خرید و بخشی دیگر مربوط به بازسازی خودروها است. 

وی افزود: سعی ما، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی است، امیدواریم با آسایش و آرامشی که در خودروهای جدید و بازسازی شده ایجاد می شود، شهروندان را به استفاده از حمل و نقل عمومی تشویق کنیم. 

 شهردار تبریز ادامه داد: مدیریت شهری در حال خرید ۵۰ اتوبوس جدید دیگر است که ماه های آتی به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه می شود.

وی با تاکید بر این‌که هدف ما افزایش تعداد خودروها است، گفت: با این کار اقبال به استفاده از حمل و نقل عمومی در بین شهروندان بیشتر می‌شود. 

شهین باهر تصریح کرد: از عموم شهروندان درخواست می کنم از خودورهای شخصی کمتر استفاده کنند و مدیریت شهری را در حفظ و نگهداری همه امکانات شهر به ویژه وسائط حمل و نقل عمومی که متعلق به عموم شهروندان است، یاری کنند. 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با افزایش استفاده از حمل و نقل عمومی، شاهد کاهش ترافیک و آلودگی هوا باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این مراسم گفت: در خرید اتوبوس در سطح کشور با محدودیت‌هایی مواجه هستیم و امکان خرید اتوبوس از خارج کشور و یا تولید در داخل نیز چندان میسر نیست.

شهرام دبیری اظهار کرد: محیط زیست و حمل و نقل عمومی یکی از اولویت‌های اصلی شورای اسلامی شهر تبریز است و در این راستا بیش‌ترین تلاش و بودجه را اختصاص داده ایم.

وی توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی را از اولویت های اصلی این شورا خواند.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با بیان این‌که تامین ۱۰۰دستگاه اتوبوس در شرایط فعلی بسیار ارزشمند و کار دشواری است، گفت: به عقیده من، در حوزه حمل و نقل عمومی، هنوز با استانداردها فاصله داریم و باید بیش تر در این حوزه تلاش کنیم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تبریز نیز اضافه شدن ۱۰۰دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی را اقدامی دشوار ولی مهم عنوان کرد.

ایمان غنی زاده اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی اقتصادی بازسازی ۵۰ دستگاه اتوبوس و خرید ۱۵ دستگاه اتوبوس و ۳۵ دستگاه مینی بوس صفر کیلومتر اقدام مهمی در حوزه حمل و نقل عمومی است.

او ادامه داد: بدون حمایت های شهردار تبریز قطعا تحقق این اقدام بزرگ در راستای توسعه ناوگان میسر نبود و از این بابت از دکتر ایرج شهین باهر تشکر ویژه دارم.

امروز در مراسمی ۱۰۰ دستگاه اتوبوس صفرکیلومتر و بازسازی شده با حضور شهردار، فرماندار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر تبریز با اعتبار ۷۰۰ میلیاردریال به بهره برداری رسید و تقدیم شهروندان شد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.