دو میلیون زائر عراقی بدون هیچ مشکلی به ایران سفر کردند

به گزارش «تاریخ‌ما»- منطقه خراسان، یاسین شریف روز سه‌شنبه در نشت «گردشگری سلامت» در بیمارستان تازه تاسیس چشم مشهد اظهار کرد: زائرین و بیماران عراقی می‌توانند بدون هیچ مشکلی به جمهوری اسلامی ایران که درهایش را برای تمام افراد گشوده است سفر کنند و هم به زیارت بپردازند و هم به سیاحت.

وی خاطرنشان کرد: آمار زائرین سال گذشته که به مشهد سفر کرده‌اند دو میلیون نفر بوده است که تقریبا 200 هزار نفر از آن‌ها شامل افراد بیمار می‌شود، اما پیش بینی می‌شود که تا در آینده این رقم به تقریبا چهار میلیون زائر افزایش پیدا کند که از این تعداد چیزی بین 400 تا 500 هزار بیمار به ایران و مشهد مراجعه کنند و این امر نتیجه رفتار درست و خوب پزشکان و همکاران ‌آن‌ها در مشهد است.

سرکنسول عراق در مشهد افزود: هواپیمای العراقیه سال گذشته هزار پرواز به صورت مستقیم به مشهد داشته است و این آمار جدای از شرکت‌های هواپیمایی ایران است، البته تعدادی از زائرین زمینی به مشهد سفر می‌کنند و عده‌ای هم از تهران و شهرهای دیگر به وسیله‌ی پروازهای داخلی به مشهد می‌آیند.

شریف ادامه داد: آمار داده شده متعلق به سال میلادی است، چرا که سال میلادی تا چند روز دیگر پایان می‌یابد. در حال حاضر آمار زوار ایرانی که از مشهد به عراق سفر می‌کنند 370 هزار نفر گزارش شده است که 200 هزار نفر از مشهد در زیارت اربعین شرکت کرده‌اند. به همین دلیل توان زیارتی بین دو کشور در حال افزایش است لذا اکثر عراقی‌ها علاوه بر زیارت برای درمان هم به مشهد مراجعه می‌کنند.

وی عنوان کرد: بیشتر بیماران برای بیماری‌هایی از قبیل بیماری‌های صعب‌العلاج از جمله سرطان‌ها به خصوص سرطان‌های اطفال و سینه که مربوط به بانوان است به ایران مراجعه می‌کنند، همچنین بیماران چشم و دستگاه گوارش و عده‌ای هم برای عمل زیبایی و کاشت مو به مشهد سفر می‌کنند.

سرکنسول عراق در مشهد در خصوص عمل‌های زیبایی عراقی‌ها در مشهد اضافه کرد: طبق چیزی که شنیده می‌شود افرادی که برای عمل زیبایی به مشهد مراجعه می‌کنند بیشتر برای عمل بینی است که شامل دختران جوان می‌شود.

شریف در خصوص سفر عراقی‌ها به مشهد برای درمان ابراز کرد: اولین دلیل نزدیکی و همسایگی و روابط اجتماعی و مذهبی که بین دو کشور برقرار است و زیارت اربعین روابط دوستانه‌ی بیشتری را بین دو کشور خلق کرده است و اکثر رفت و آمدها در حال حاضر به ایران و مشهد به واسطه آشنایی عراقی‌ها با ایرانی‌ها در مراسمات اربعین اتفاق افتاده است.

وی اضافه کرد: در گذشته عراقی‌ها برای درمان به لبنان و استانبول سفر می‌کردند اما در حال حاضر تمام افراد به ایران سفر می‌کنند.

سرکنسول عراق در مشهد ادامه داد: دلیل دیگر سفر عراقی‌ها به ایران تحصیل دانشجویان عراقی در ایران و مشهد است، در حال حاضر 400 هزار دانشجو در ایران و 750 دانشجو در دانشگاه آزاد و دانشگاه فردوسی مشهد مشغول به تحصیل هستند.

شریف بیان کرد: اگر این امکانات در عراق وجود داشت بیماران عراقی برای درمان به ایران مراجعه نمی‌کردند، ایران از لحاظ خدماتی که از سمت پزشک و همکاران او به بیمار داده می‌شود پیشرفت بیشتری نسبت به عراق داشته است.

دشمنان تلاش می‌کنند ارتباط دو ملت را خراب کنند

وی در مورد سوال یکی از خبرنگاران در خصوص گزارش گاردین تشریح کرد: در حقیقت این گزارش‎ها از سمت دشمنان ما نشر پیدامی‌کند، بیان این مسائل بیشتر برای برهم زدن روابط بین ایران و عراق است و این دشمن غربی است که سعی می‌کند به واسطه این بیان این مسائل زیارت اربعین را هم از بین ببرد.

سرکنسول عراق در مشهد گفت: اول صَفر تا 20 صَفر حدود دو میلیون و 100 هزار نفر زائر در عراق نه آسیبی دیدند و نه مسئله‌ای داشتند.

شریف افزود: مردم همه معصوم نیستند و ویژگی عصمت مخصوص اهل‌بیت(ع) است. به همین خاطر ممکن است این مسئله در جایی اتفاق بیافتد ولی نمی‌توان گفت که افراد برای انجام چنین کاری به ایران می‌آیند، در کشور عراق بیشترین مجازات در رابطه با این افراد اعمال خواهد شد.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت عراق تلاش کرد که به صورت کاروانی افراد را برای سفر به ایران هماهنگ کند اما مشکل عراقی‌ها این است که می‌خواهند به صورت آزاد به ایران سفر کنند.

سرکنسول عراق در مشهد خاطرنشان کرد: در حال حاضر می‌توانیم به افرادی که با کنسول‌گری در ارتباط هستند و در مورد مکان‌های درمانی از ما راهنمایی می‌خواهند کمک کنیم و به آن‌ها مراکز معتبر را معرفی کنیم که یکی از دلایل من از بازدید این بیمارستان هم همین بوده است. اگر هزینه عمل در بیمارستان‌ها برای بیماران ما در حد معقول باشد بیماران بیشتری برای درمان به ایران و مشهد مراجعه خواهند کرد.

انتهای پیام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.