مرزداران ایلامی در صف نخست حماسه ۹ دی ماه

سایت «تاریخ ما»-گروه استان ها: مردم ایلام در طول سال های بعد از انقلاب و به خصوص جنگ تحمیلی که خط مقدم جبهه های جنگ بوده اند همیشه وفاداری خود را به نظام و انقلاب نشان داده اند.

مردم ایلام در هشت سال جنگ تحمیلی به رغم اینکه در نزدیکی جبهه های جنگ بودند شهر و دیار خود را ترک نکردند و در نبردهای مهم علیه دشمن بعثی به رزمندگان کمک می کردند.

علاوه بر حضور فعال و گسترده مردم ایلام در جنگ تحمیلی، حضور و مشارکت بالای ۷۰ درصدی مردم در اکثر انتخابات نیز نشان از پایبندی این مردم به نظام و انقلاب داشته و دارد.

بعد از انتخابات ۸۸ و اتفاقات تلخی که در کشور رخ داد، هیچ گونه اعتراضی در استان ایلام صورت نگرفت و مردم یک دست شیعه استان اسیر شایعات پیرامون انتخابات نشدند و بازهم وفاداری خود را از نظام و انقلاب نشان دادند.

در ۹ دی ۸۸ که مردم سراسر کشور در برای خنثی کردن نقشه دشمنان و پاسخ به هنجارشکنان عاشورا راهپیمایی عظیمی در سراسر کشور برگزار کردند، بازهم مردم ایلام طبق معمول وارد صحنه شدند و به طور گسترده در این راهپیمایی شرکت کردند.

مردم ایلام پای انقلاب و نظام ایستادند

یکی از شهروندان ایلامی در گفتگو با خبرنگار اظهار داشت: مردم ایلام در ۹ دی ۸۸ برای نظام و انقلاب سنگ تمام گذاشتند و علاوه بر این در سال ۸۸ مردم استان هیچ گونه تجمع یا اعتراضی نداشته اند.

علی اکبر نیازی افزود: مردم با بصیرت ایلام دی ماه ۸۸ نشان دادند به توصیه های مقام معظم رهبری در دشمن شناسی به خوبی توجه کرده اند.

وی تصریح کرد: همه مردم شهرستان های استان در این این روز حضوری فعال داشتند.

مردم ایلام خودجوش به صحنه آمدند

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ایلام در این ارتباط در گفتگو با خبرنگار اظهار داشت: در ۹ دی ۸۸ به رغم اینکه از قبل از پیش بینی های لازم انجام نشده بود و زمان اندک بود اما همراهی مردم استان بسیار عالی بود.

حجت الاسلام علی چراغی پور افزود: جمعیتی که در ۹ دی در سال ۸۸ در شهرهای مختلف وارد خیابان و برگزاری راهپیمایی کردند بسیار باشکوه بود.

وی با اشاره به اینکه ایلام بعد از انتخابات ۸۸ کوچکترین مسئله امنیتی هم نداشته است، گفت: مردم ایلام در همه راهپیمایی حضوری پررنگ دارند ولی ۹ دی با وجود سرمای هوا بسیار سنگ تمام گذاشتند.

وی اظهار داشت: همه گروه های سیاسی و احزاب استان در این روز پشت نظام و انقلاب ایستادند و هیچ گونه بحث اختلافی در استان انجام نشد.

چراغی پور افزود: مردم ایلام عموما بی حاشیه هستند، مرزهای این استان جزو امن ترین مرزهای ایران است چراکه متحد و همدل هستند.

در ایلام جای تردد وجود نداشت

رئیس بسیج رسانه استان استان ایلام در گفتگو با خبرنگار «تاریخ ما» اظهار داشت: حضور پیر و جوان و قدم های استوار و مشت های گره کرده مردم ایلام یادگار ۹ دی ۸۸ در استان است.

سامی شهبازی افزود: در آن‌ روز تمام خیابان ها و جاده های مرکز استان جای تردد حتی یک وسیله نقلیه نداشت.

وی با اشاره به اینکه مردم ایلام در طول تاریخ مثل پیروزی انقلاب، جنگ تحمیلی، انتخابات، ۹ دی و…به نظام پایبند بوده اند، گفت: به رغم مشکلات و محرومیت های بی شمار استان، اما مردم به نظام و کشور وفادار هستند و ۹ دی یکی برجسته ترین حضورهای مردم استان است.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.