زلزله گناوه را رها نمی‌کند…

زمین لرزه ای که شدت آن نزدیک به ۶ ریشتر بود و وحشت را مهمان دلهای مردم کرد. بیش از بیست روستای بندر گناوه از این زلزله مهیب متاثر شدند و بسیاری از خانه ها دچار تخریب شده و دیوارها فرو ریختند. حالا ترک خوردن سقف ها و به هم ریختن زندگی ها و ترس و اضطراب جزئی از ساعات و لحظه هایشان شده است.

به گفته عبدالکریم گراوند، استاندار بوشهر در بازدید از روستاهای زلزله‌زده “در حوزه خسارت های زیرساختی مشکل خاصی نبوده است اما منازلی که قدیمی بودند و استحکام‌ لازم‌ را نداشتند بعضا دچار آسیب شدند که یک اکیپ در حال لیست‌برداری از آسیب ها هستند که آنها هم با تامین خسارت برای حل مشکلشان اقدام می‌شود.”

اما مردم با ترس به گذشت زمان تن سپرده‌اند، کوچه‌ها و خیابان‌ها و حیاط خانه‌هایشان مهمان آدم‌هایی است که دیگر از خانه می‌ترسند…

غلامرضا مهرجو، فرماندار شهرستان گناوه در این باره به خبرگزاری تاریخ ما گفت: در پی این حادثه ۴ نفر مصدوم شده‌اند که به شکل سرپایی مورد مداوا قرار گرفتند. کانون عمده خسارات و تخریب‌های ناشی از زلزله در روستاهای بخش مرکزی گناوه اتفاق افتاده است.

حالا و پس از گذشت سه روز، پس لرزه ها هنوز ادامه دارد و مردم گناوه در بیم و امید به سر می برند. ترس اینکه دوباره زلزله بزرگی بیاید و باز هم آن لحظات تلخ و پر استرس را از سر بگذرانند…

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، بعد از زلزله ۵.۹ ریشتری پیش از ظهر یکشنبه، گناوه و اطراف آن از جمله امام حسن بارها و بارها لرزیده اند که آخرین آن، دقایقی پیش در بندر گناوه و با شدت ۳.۴ و در عمق ۹ کیلومتری زمین بوده است. پس لرزه هایی که دل مردم را خالی می‌کنند و بدتر از آن شایعاتی است که درباره زلزله ۸ و یا ۹ ریشتری بر سر زبان ها افتاده و در فضای مجازی و واقعی می چرخد.

سرهنگ مهدی قاسمی، رئیس پلیس فتا استان بوشهر با بیان اینکه این شایعه باعث ایجاد ناراحتی و نگرانی برای مردم عزیز شده، گفته است: با توجه به وقوع زلزله اخیر در شهرستان گناوه، متأسفانه مشاهده می‌شود که عده‌ای اشخاص با اهداف خاص اقدام به انتشار مطالب و شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر احتمال وقوع زلزله ای در مقیاس ۸.۹ ریشتر در حوالی گناوه طی روزهای آینده کرده‌اند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه اقدام این افراد مجرمانه بوده و باعث تشویش و نگرانی مردم شده است، شناسایی و دستگیری شایعه‌سازان با هماهنگی مقامات محترم قضایی به صورت ویژه در دستور کار همکاران قرار گرفته ولی همچون گذشته از کاربران قانونمدار فضای مجازی و مردم شریف استان درخواست دارم تا جهت اطلاع از هرگونه اخبار مرتبط و مؤثق در زمان بروز هر حادثه یا اتفاقی، به اطلاعیه‌های رسمی که از طریق خبرگزاری‌های نظیر صداوسیما و یا با بارگزاری در سایت‌های رسمی سازمان‌های مسئول مرتبط انتشار می‌یابد توجه نمایند.

پایان خبر / تاریخ ما 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.