سرمایه‌گذاران فرصت سرمایه‌گذاری در ایلام را از دست ندهند

«محمد نوذری» در چهل و هفتمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان با بیان اینکه دولت آماده استقبال از سرمایه گذاران در است، اظهار کرد: در شرایطی که اقتصاد کشور دستخوش تحریم ها، متاثر از بیماری کرونا و جنگ اقتصادی تمام عیار و در سخت ترین شرایط خود قرار دارد، ولی همواره حامی بخش خصوصی و تقویت فعالیت این بخش است.

وی با بیان اینکه  هرچند  فشارهای اقتصادی محدودیت‌هایی را هم برای دولت و هم برای بخش خصوصی بوجود آورده اما نگاه کشور به مرزها و توسعه مراودات مرزی ویژه است، تصریح کرد: با توجه به موقعیت استان در مجاورت با کشور عراق فرصت‌های سرمایه‌گذاری عظیمی در دو طرف مرز بوجود آمده است که باید تلاش کرد تا با ایجاد زیرساخت‌های لازم زمینه توسعه سرمایه گذاریها و رونق صادرات فراهم آید.

وی با اشاره به شعار سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها گفت: باید تلاش کرد تا با ارائه یک برنامه راهبردی، چشم انداز توسعه استان تدوین و هم زمینه پشتیبانی و حمایت از تولید و کارهای عملیاتی و علمی فراهم آید و هم موانع احتمالی در مسیر تولید برداشته شوند.

نوذری با اشاره به موقعیت استان به عنوان دروازه غرب آسیا ، گفت: شناسایی فرصت‌ها و قابلیت‌های سرمایه‌گذاری استان ایلام می‌تواند نقش مهمی در افزایش رغبت سرمایه‌گذاران و رونق تولید داشته باشد.

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه باید فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان به زبانهای عربی، انگلیسی و فارسی برای توسعه سرمایه گذاری  در اختیار هلدینگ‌ها و شرکت های بزرگ قرار گیرد، گفت: فرصت‌های سرمایه گذاری استان در حوزه های مختلف شناسایی و بروز رسانی شده و از کلیه سرمایه گذارانی که رغبت به کار در ایلام داشته باشند، استقبال می شود.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی به هیچ عنوان رقیب دولت نیست، افزود: هر کجا دولت کار را به بخش خصوصی و مردم واگذار کرد، بهترین نتایج حاصل شد.

‍به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، نوذری در دیدار با معاون و مدیران اقتصادی نیز بر تشدید نظارت ها بر بازار و کنترل قیمت ها در ماه مبارک رمضان و ایام بیماری کرونا تاکید کرد و گفت: امروز در این شرایط تحریمی و کرونایی نظارت بر بازار، مهار کرونا و رونق تولید سه گانه مهم اقتصاد استان است.

وی خواستار رعایت پروتکل های بهداشتی در بازار شد و گفت: امروز بازار بعنوان یکی از مراکز مهم جمعیتی باید به دقت مورد پایش جهت رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی باشد.

استاندار ایلام با اشاره به اجرای محدودیت های کرونایی در بازار گفت: بر اساس مصوبات ستاد کرونا گروههای شغلی۲، ۳ و ۴ در مناطق قرمز تعطیل هستند و تنها گروه شغلی یک با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی مجوز فعالیت دارند.

وی خواستار بهره گیری از ظرفیت پرسنل کارشناسی دستگاه های اجرایی برای نظارت بر بازار و همکاری با دستگاههای نظارتی شد.

نوذری با تاکید بر اجرایی شدن شعار سال گفت: امسال محور فعالیت های اقتصادی استان بر تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی‌ها قرار گرفته است و باید در این راستا از تمام ظرفیت‌های استانی استفاده شود.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.