قشم مهیای جام جهانی 2022 قطر می‌شود

‌به گزارش «تاریخ‌ما»، عبدالجواد کمالی شب گذشته(10 دی‌ماه) در دومین نمایشگاه ملی گردشگری، هتلداری و صنایع‌دستی بیان کرد: در همین مدت تنها یک کاشانه مهمان در قشم ساخته‌شده بود که با تلاش‌های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم هم‌اکنون 75 کاشانه مهمان در سراسر جزیره در حال فعالیت است و با ایجاد این مراکز، جامعه محلی نیز توانسته‌اند از رهاورد این رویکرد گردشگری، اشتغال‌زایی کنند.

وی عنوان کردن نام قشم با عناوین صنعتی و تجاری را ظلمی بزرگ به ظرفیت‌های ویژه و منحصربه‌فرد قشم دانست و افزود: ویژگی‌های گردشگری قشم به‌مراتب برجسته‌تر از تجارت و صنعت است؛ اگرچه گردشگرانی که از مناطق بکر و دیدنی جزیره دیدن می‌کنند، از مزایای خرید ساده و ارزان نیز بهره‌مند می‌شوند.

عضو موظف هیئت‌مدیره سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: آنچه در بخش گردشگری قشم رخ‌داده؛ بیانگر یکی از اساسی‌ترین راهبردها برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به بازگشت ژئوپارک قشم به شبکه جهانی ژئوپارک ها و یونسکو اعلام کرد: با اقدامات مفصل و برنامه‌ریزی انجام‌شده ظرف چهار سال، ژئوپارک قشم به جایگاهی بسیار بالاتر از آنچه قبلاً بود، دست‌ یافت و هم‌اینک تمامی ژئوپارک های خاورمیانه باید برای پیوستن به یونسکو از ‌ژئوپارک قشم مشاوره بگیرند.

کمالی با بیان اینکه ظرف 20 سال تنها سه هزار و 500 تخت اقامتی در قشم ایجاد شد که این میزان در کمتر از دو سال این میزان به بیش از دو برابر افزایش یافت و بسیاری از پروژه‌های نیمه‌تمام پایان گرفت.

وی گفت: ما از اقتصاد جهان عقب ماندیم و در این سال‌ها پشت به دریا حوزه گردشگری را اداره می‌کردیم؛ اما با اقداماتی که در چند سال اخیر شکل‌گرفته؛ امیدواریم بتوانیم از ظرفیت بالقوه دریا به نحو شایانی استفاده کنیم.

معاون میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم راه‌اندازی خط دریایی عمان و همچنین خط هوایی مسقط و دوحه را به‌عنوان راهی برای دور زدن تحریم‌ها برشمرد و اضافه کرد: با اقداماتی که در دست انجام داریم، صنعت تحریم ناپذیر گردشگری را توسعه داده و زمینه ارزآوری برای کشور را فراهم خواهیم کرد.

وی ابراز امیدواری کرد رویدادهای مهم منطقه‌ای از جمله اکسپوی 2020 دبی و 2022 قطر از جمله برنامه‌هایی است که می‌تواند در افزایش گردشگر به قشم و کشو مؤثر باشد و برنامه‌ریزی‌ها برای بهره‌گیری از این ظرفیت آغاز شده است.

انتهای پیام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.