اعلام وضعیت “اضطراری” در کرمانشاه/ تدارک برپایی “بیمارستان‌های صحرایی” از هفته آینده

هوشنگ بازوند در جلسه امروز (اول اردیبهشت) ستاد مدیریت و مقابله با کرونای استان با اشاره به شرایط بسیار نامناسب کرونایی در استان، گفت: روز به روز آمارها در حال افزایش است و روزهای سخت و بحرانی را پشت سر می گذاریم.

وی افزود: با توجه به شرایط فعلی استان اعلام وضعیت “اضطراری” و هشدار می کنیم و همه باید برای مقابله جدی با این بیماری پای کار بیایند.

بازوند گفت: نمی توانیم تمام بار مبارزه را روی دوش کادر بهداشت و درمان بیندازیم، زیرا در اینصورت هرگز نمی توانیم از این بحران خارج شویم. این شرایط می طلبد که همه پای کار آماده و بخشی از کار مبارزه و مقابله با این بیماری را انجام دهند.

استاندار کرمانشاه اظهار کرد: با توجه به اوضاع نامناسب کرونا در استان همه باید از هفته آینده تدارکات لازم برای برپایی بیمارستان های صحرایی را در دستور کار قرار دهند تا اگر در شرایط اضطرار نیاز بود بتوانیم به سرعت این بیمارستان ها را برپا کرده و مورد استفاده قرار دهیم.

وی افزود: از هفته آینده فرمانداران باید با هماهنگی روسای مراکز بهداشت و درمان شهرستان، نسبت به جانمایی بیمارستان های صحرایی اقدام کنند.

بازوند از تمام دستگاه ها خواست در این زمینه مشارکت کرده و در کنار دانشگاه علوم پزشکی باشند.

استاندار کرمانشاه از شرکت توزیع برق هم خواست تا ضمن تامین برق مناسب بیمارستان ها و جلوگیری از قطع برق این مراکز تحت هر شرایط، زیرساخت های لازم برای تامین برق بیمارستانهای صحرایی را هم فراهم کند.

بازوند با تاکید بر نظارت جدی تری همه دستگاه ها بر رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: به دنبال این نیستیم که معیشت مردم دچار مشکل شده و یا شغلی از دست برود، اما اگر قرار باشد جان و سلامت مردم به خطر بیفتد قطعا این کار را خواهیم کرد. البته در شرایط فعلی اولویت پیشگیری از رفتن به این سمت است.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه اجرای تمامی برنامه های مقابله با کرونا منوط به همکاری مردم است، گفت: اگر مردم همکاری نکنند وقوع بحران جدی است، بنابراین از مردم عاجزانه می خواهیم که بیماری کرونا را جدی بگیرند و پروتکل ها را با دقت بیشتری رعایت کرده و از ترددهای غیرضروری اجتناب کنند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.