۱۵۱ میلیارد تومان تسهیلات در راستای توسعه اشتغال وتولید پرداخت شد

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما» و به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان، پیمان الماسی اظهارداشت: در سال گذشته در قالب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مبلغ ۶۰ میلیارد تومان، در زمینه اشتغال روستایی در بخش صنعت ۱۶ میلیارد تومان و در زمینه اشتغال فراگیر هم ۷۵ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع ۷۸۰ واحد تولیدی در کردستان در بخش صنعت پروانه بهره برداری دارد، افزود: پروانه ۸۰ واحد تولیدی در استان در سال جاری به دلایل مختلف باطل شده است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: در حال حاضر ۵۸۳ مورد از این واحدها فعال و نیمه فعال است و این واحدها با ظرفیت ۲۰ تا ۱۰۰ درصدی در استان فعالیت می کنند.

الماسی یادآور شد: قسمت قابل توجهی از واحدهای تولیدی استان که در بخش صنعت غیرفعال و راکد شده اند، پیش از این در زمینه تولید مصالح ساختمانی فعالیت داشته اند.

وی بیان کرد: به منظور عارضه یابی و آسیب شناسی و بهبود وضعیت فعلی واحدهای صنعتی دارای مشکل، این سازمان با همکاری متخصصان توانمند بخش خصوصی و با بهره گیری از توان نخبگان استان اقدام به راه اندازی کلینیک صنعت در استان کرده است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به برخی مشکلات گریبان گیر واحدهای صنعتی در استان، گفت: تنها مطرح کردن مشکلات کافی نیست و باید برای حل آنها و توانمندسازی واحدهای صنعتی اقدامات اساسی انجام شود.

الماسی اظهارداشت: راه اندازی این کلینیک گامی مهم در راستای احصا و حل مشکلات واحدهای صنعتی است و پس از عارضه یابی و آسیب شناسی پیشنهادات عملی و کارشناسی برای بهبود واحد صنعتی ارایه خواهد شد.

وی افزود: مشکلات واحدهای صنعتی در استان تنها به نبود سرمایه در گردش خلاصه نمی شود و در بازدیدهایی که از این واحدها انجام گرفته بخشی از این مشکلات ناشی از مسائل مدیریتی و نبود مدیران توانمند است و تا زمانی که خود مدیر پای کار نباشد نمی توان به نتیجه مطلوبی رسید.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: نبود بازار فروش از دیگر مشکلات واحدهای تولیدی است که باید در راستای شناسایی بازارهای جدید به صورت ویژه تلاش کنند و واحدهای تولیدی باید با بالا بردن سطح کیفیت محصولات تولیدی زمینه حضور خود را در بازارهای صادراتی هدف فراهم سازند.

الماسی از برگزاری ۱۶۰ جلسه کارگروه رفع موانع تولید در سطح استان خبرداد و یادآور شد: کارگروه های اصلی هم با حضور متولیان امر برگزار شده و در مجموع یک هزار و ۱۰۰ مصوبه داشته است.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: در مجموع ۱۱ هزار نفر ساعت کار کارشناسی در طول برگزاری این کمیته ها و کارگروه ها در سطح استان انجام گرفته است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از عملیاتی‌ شدن ۶۱ درصد مصوبات این کارگروه ها خبرداد و گفت: ۳۹ درصد از این مصوبات هم در دست اقدام است که البته به چندین دلیل از حدود اختیارات استان خارج است.

الماسی میزان پرداخت تسهیلات طی سال گذشته در قالب این کارگروه را ۶۰ میلیارد تومان عنوان کرد و اظهارداشت: در زمینه اشتغال روستایی در بخش صنعت ۱۶ میلیارد تومان و در زمینه اشتغال فراگیر هم ۷۵ میلیارد تومان پرداخت شده است.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.