سطح آگاهی جامعه نسبت به آسیب‌های اعتیاد تقویت شود

به گزارش سایت «تاریخ ما»، مصطفی سالاری در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان به تهیه گزارش از اجرای طرح شیوع‌شناسی مصرف مواد مخدر در میان دانشجویان دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: پس از آسیب‌شناسی در میان گروه‌های مختلف سنی و جنسیتی باید با ارائه راهکارهای اثرگذار شاهد کاهش ابتلا به مصرف مواد مخدر در بین دانشجویان باشیم.

استاندار گیلان به لزوم افزایش میزان نظارت بر خوابگاه‌های دانشجویی تأکید کرد و گفت: در خوابگاه‌های دانشجویی موجود در دانشگاه‌ها شاهد آسیب‌های کمتری در حوزه‌های مختلف هستیم که این نظارت‌ها باید در خوابگاه‌های برون سپاری شده نیز افزایش پیدا کند.  

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانشجویان،  تصریح کرد: با اتخاذ تدابیر صحیح می‌توانیم از امکانات موجود در بخش‌های ورزشی، فرهنگی و هنری استان برای پرکردن اوقات فراغت دانشجویان استفاده کنیم.

سالاری ادامه داد: بسیاری از زیرساخت‌ها و فضاهای ورزشی، فرهنگی و هنری در استان گیلان وجود دارد که از ظرفیت آن‌ها استفاده نمی‌شود. باید با شناسایی دقیق، این اماکن برای اوقات فراغت جوانان بکارگیری شوند.

وی آموزش مهارت‌های زندگی در دانشگاه‌ها و مدارس را یک امر ضروری دانست و بیان‌کرد: توجه جدی به آموزش مهارت‌های زندگی از سنین پایین به‌ویژه مدارس، اثرگذاری بالایی در نسل آینده جامعه دارد. ابزارهای آموزشی و نیز تولید محتوا باید متناسب با شرایط روز جامعه تهیه شده تا منجر به نتایج مثبت شود.

وی همچنین به مرکز نگهداری از معتادان متجاهر استان گیلان در رشت و واگذاری امورات این مرکز به بهزیستی اشاره کرد و گفت: با تقویت زیرساخت‌های این مرکز باید از این فضا در مسیر اهداف پیش‌بینی شده به خوبی استفاده شود.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.