ناشناخته بودن جایگاه موزه‌های دانشگاهی از چالش‌های تحقق نظام نوآوری

به گزارش «تاریخ‌ما»، دکتر وحید احمدی امروز در پنجمین نشست تخصصی موزه‌های دانشگاهی با بیان اینکه مبنای نظام نوآوری اقتضائات خودش را دارد، اجزای پازل این نظام را مراکز نوآوری، پارک‌ها و نیز موزه‌های دانشگاهی دانست و گفت: در تحقق این نظام که با نگرش جامع توسعه علمی شکل می‌گیرد، تلقی ما از دانشگاه نسل جدید آن به عنوان دانشگاه کارآفرین و نیز تاثیرگذاری بالای اجتماعی است.

وی لازمه تاثیرگذاری بالای اجتماعی دانشگاه را ارتباط و تعامل با فهم مردم از علم و توسعه دانست و تاکید کرد: رونق علم در گرو اثرگذاری و نفوذ در لایه‌های مختلف جامعه است.

رئیس مرکز تحقیقات سیاست‌ علمی کشور همچنین بلوغ بشری را در گرو ارتباطات تنگاتنگ علم با لایه‌های بشری و نیز ارتباطات باز دانشگاه با جامعه دانست و یادآور شد: موزه‌های دانشگاهی ابزاری هستند که این ارتباط تنگاتنگ را محقق می‌کنند.

احمدی با بیان اینکه موزه علم از طریق زبان نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خود تا سال‌ها بر ذهن مردم تاثیر می‌گذارد، خاطرنشان کرد: امروز باید از مفاهیم یادگیری به فهم عمیق برسیم که در موزه‌های علم و موزه‌های دانشگاهی قابل تحقق است.

وی در پایان برخی چالش‌ها در مسیر تحقق نظام نوآوری را ناشناخته بودن جایگاه موزه‌های دانشگاهی در نزد مسئولان از جمله مسئولان دانشگاه، عدم بکارگیری افراد متخصص در این حوزه و شبکه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری دانست و تصریح کرد: در کشور ما اگر کار بزرگ نباشد، نیازی به بزرگان نیست که این رویه باید اصلاح شود.

انتهای پیام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.