متوسط سرانه آب در آذربایجان غربی ۲۰۰۰میلیمتر به ازای هر نفر است

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، رسول اکبری بعد از ظهر چهارشنبه در گردهمایی فرهنگی و دینی صنعت آب و برق استان آذربایجان غربی در حال حاضر به صورت سرسام آوری مصرف آب افزایش می یابد و به سمت بحران می روید افزود: متوسط سرانه آب هفت هزار و ۴۰۰ متر مکعب در کشور و در استان دو هزار میلیمتر مکعب به ازای هر نفر در سال است و باید بااقدامات فرهنگی، شاهد تغییر باورها و تغییر در مصرف باشیم.

وی با اشاره به تغییرات اقلیمی عنوان کرد: در هر دهه ۰.۴ درصد شیب گرما افزایش می یابد و در هر دهه شاهد کاهش ۱۱ میلی متری بارش هستیم که مدیریت تمام این موارد نیازمند فرهنگ سازی است.

اکبری به وضعیت دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: با توجه به بالا بودن تبخیر در دریاچه ارومیه در هر دهه ۵۰ میلی متر افزایش تبخیر و تعرق را در دریاچه ارومیه شاهد هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی با بیان اینکه باید در رفتار مردم تغییر مصرف را مضاعف کنیم، افزود: استفاده صحیح از منابع آب را جدی بگیریم و لازم است خروجی برگزاری چنین همایش هایی تغییرات محسوس در رفتار مردم باشد.

اکبری با بیان اینکه ایجاد حالات معنوی در انسانها از طریق کار فرهنگی، موضوع مهمی است که مورد توجه قرار گرفته است، گفت: کار فرهنگی نیازمند مهارت است و در این کار باید استقامت کرد و امروز این توفیق را داریم که در سطح شرکتهای وزارت نیرو، این کار فرهنگی را انجام دهیم.

وی ادامه داد: برای اینکه کار فرهنگی نتیجه بخش باشد، باید در زبان و دل متولیان فرهنگی یکرنگی ایجاد شود و این امر در آذربایجان غربی به یک روند مطلوب تبدیل شده است.

مدیر انسجام بخش مدیران عامل صنعت آب و برق، نظام دهی و ایجاد انسجام در اقدامات فرهنگی و دینی را ضروری عنوان کرد و افزود: ارزیابی و آسیب شناسی و تلاش برای آسیبها موضوعی است که نباید در کارهای فرهنگی مورد غفلت قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی با بیان اینکه نبید کار فرهنگی تعطیل شود، ادامه داد: به ثمر نشستن کا رفرهنگی مستلزم استمرار بوده و باید در این زمینه استقامت داشت.

وی در ادامه افزایش جلب مشارکت خانوادگی را در سطح وزارت نیرو خواستار شد و اظهار داشت: ترویج فرهنگ اقامه نماز، توسعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، توجه به سیره اهل بیت، توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری و امام راحل، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، صیانت از بنیان خانواده، ترویج فرهنگ مدیریت مصرف از جمله موضوعات مورد تاکید در این زمینه هستند.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.