فعالیت ۳۲ مدرسه علمیه خواهران در فارس/آغاز پذیرش مدارس علمیه

حجت الاسلام عبدالرضا محمودی در خصوص جذب و پذیرش حوزه‌های علمیه، گفت: سال گذشته حدد ۸۰۰ نفر پذیرش داشته‌ایم که ۲۰ درصد افزایش نسبت به سال ماقبل داشت و امسال نیز پیش بینی می‌کنیم با افزایش پذیرش مواجه شویم.

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما به نق از حوزه علمیه خواهران فارس، او افزود: خواهران طلبه در هر مقطع تحصیلی و با هر مدرک دیپلم و یا لیسانس می‌توانند از ابتدا در مقاطع کارشناسی، و سپس کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل کنند.

محمودی ادامه داد: در مقطع سطح ۳ که معادل کارشناسی ارشد است ۴ مرکز تخصصی در استان با رشته‌های کلام، تفسیر، فقه، اصول، مشاور خانواده و کلام در گرایش مهدویت وکلام اسلامی پذیرش دارند.

مدیر حوزه علمیه خواهران فارس همچنین با بیان اینکه در سطح ۴ هم رشته‌های فقه و اصول با گرایش خانواده، تفسیر و کلام تدریس می‌شود، یادآور شد: داوطلبان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت paziresh.whc.ir مراجعه کنند.

محمودی با بیان اینکه بانوان در مراکز آموزش عالی نقش بسیار سرنوشت سازی دارند، اضافه کرد: حوزه خواهران با تلاش بی وقفه‌ای که در بخش‌های آموزشی و فرهنگی دارد روال معمول خود را انجام می‌دهد.

مدیر حوزه علمیه خواهران فارس همچنین شیوع کرونا از سال گذشته تاکنون را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: اکنون که شاهد حقوق یک واقع بین‌المللی تحت عنوان کرونا هستیم در این میان حوزه علمیه خواهران استان مجدانه در این عرصه حضور پیدا کرده و در بخش اجتماعی نخستین حضوری که در این عرصه داشته است در موضوع تجهیز و تدفین اموات کرونایی بود و در این بخش شاهد حضور بعضی از اساتید به اتفاق طلاب در تجهیز و تدفین اموات کرونایی هستیم.

او بیان کرد: در جریان فعالیت‌ها طلاب خواهر، شاهد فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی در سطح استان هستیم. در این ایام پذیرش طلاب تلاش بر این است که با اطلاع رسانی شاهد استقبال بانوان جوان باشیم که بعضا دارای دیپلم و یا مقاطع کارشناسی و ارشد باشیم.

محمودی با بیان اینکه حدود ۳۲ مدرسه علمیه خواهران در سطح استان وجود دارد، تصریح کرد: ۴ هزار طلبه در حال تحصیل و همین تعداد طلاب فارغ التحصیل در سطح استان وجود دارد، در هر صورت جمعیت بسیار فوق العاده‌ای را در سطح استان داریم که امیدواریم با تلاش بی وفقه و توفقیات حوزه علمیه، شاهد رسیدن طلاب به قله‌های رفیع علم و تقوا باشیم.

او بیان کرد: سقف و یا محدودیتی در پذیرش طلاب نداریم، اما با توجه به اینکه می‌خواهیم گزینش داشته باشیم تعداد دو برابر را پذیرش خواهیم کرد. تلاش بر این است که رشته‌های جدید را وارد حوزه کنیم که مورد نیاز جامعه باشد، در سال گذشته با اهتمام نماینده، ولی فقیه در استان رشته تفسیر و کلام و همچنین در مقطع ارشد رشته مشاوره را راه‌اندازی کرده‌ایم.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.