طرح دانشگاه تهران برای ایجاد “موزه علم”/موزه کوی دانشگاه تهران در حال آماده‌سازی است

به گزارش «تاریخ‌ما»، دکتر زارع امروز در پنجمین نشست تخصصی موزه‌های دانشگاهی که در محل وزارت علوم برگزار شد، با اشاره به این‌که باغ موزه نگارستان و موزه مقدم که از موزه‌های دانشگاه تهران هستند، ماهانه بیش از ۱۰ هزار نفر بازدید دارد، یکی از مشکلات موزه‌های دانشگاهی را تعدد مدیریت‌ها و دیده نشدن ساختار سازمانی مشخص دانست و گفت: در این زمینه بر آن هستیم تا اداره کل موزه‌های دانشگاه تهران را تشکیل دهیم.

وی سپس با بیان این‌که طرح موزه علم دانشگاه تهران نیز در شهر دانشگاه در حال نهایی‌شدن است، خاطر نشان کرد: موزه کوی دانشگاه تهران نیز در حال آماده سازی است.

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران ضمن تاکید بر ایجاد شبکه بین موزه‌ها و نیز بهره‌گیری از سامانه‌های چند رسانه‌ای در این خصوص، گفت: در راستای آن که مردم بتوانند از کل دانشگاه تهران و اماکن فرهنگی آن بازدید کنند، طی دو سال گذشته روزی را با عنوان “روز درهای باز دانشگاه” در نظر گرفته‌ایم.

زارع با بیان این که در این راستا جامعه هدف ما دانش آموزان هستند، برگزاری جشنواره روز جهانی علم را نیز یادآور شد و افزود: ذیل بحث موزه‌های دانشگاهی، ایجاد و تقویت شبکه پایش و ارزیابی موزه‌ها، ایجاد ردیف بودجه خاص، درگیر کردن تشکل‌های دانشجویی به‌ویژه انجمن‌های علمی با موزه از جمله اقداماتی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی همچنین برنامه‌ریزی برای بازدید هدفمند دانش‌آموزان از موزه‌ها، برگزاری رویدادها در حوزه ترویج علم وفناوری، برنامه‌ریزی برای جلب مشارکت دانشگاهیان و خیرین و نیز برنامه‌ریزی برای فعالیت در سطح بین‌المللی را دارای اهمیت دانست.

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در پایان یادآور شد: چنان‌چه برای مرمت موزه‌ها ردیف بودجه خاصی در نظر گرفته شود، موزه‌ها می‌توانند از طریق فروش بلیت و غیره درآمدزایی کنند.

انتهای پیام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.