نمایش میراث مشترک ایران و جهان در ۱۰کشور عضو اکو

به گزارش سایت «تاریخ ما» به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ، مرتضی رضوانفر عضو هیأت علمی پژوهشکده زبان شناسی ، کتیبه ها و متون امروز «شنبه » با اعلام این خبر ، پیشینه برگزاری این نمایشگاه را اجرای پروژه «بررسی کتیبه های فارسی در جهان » توسط پژوهشگاه عنوان کرد .

او از جمله دستاوردهای اجرای این پروژه را برگزاری نمایشگاهی با عنوان «مساجد ایرانی در مسیر راه ابریشم» در سمینار راه ابریشم در عشق آباد دانست و افزود : ابوذر ابراهیمی ترکمان رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این سمینار که توسط یونسکو برگزار شده بود، پیشنهاد این نمایشگاه را در ۴۰سالگی انقلاب با همکاری کشورهای عضو اکو مطرح کرد .

رضوانفر با بیان این که تابلو های به نمایش در آمده در این نمایشگاه متشکل از عکس بنا ، عکس کتیبه و متن خوانده شده از کتیبه و اطلاعاتی در باره بنا، هستند تصریح کرد : این تابلو ها پژوهشی هستند و صرفا جنبه تصویری ندارند .

او با اشاره به برگزاری این نمایشگاه در ۱۰کشور عضو اکو به طور همزمان با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ، اکو و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری گفت :تمامی این کشورها دارای کتیبه های فارسی و میراث مشترک هستند .

رضوانفر با بیان اینکه برخی از این نمایشگاه ها با برگزاری نشست های علمی همراه خواهد بود افزود : پژوهش میراث مشترک ایران و جهان، به صورت میدانی انجام شده و از بنادر شرقی چین تا شرق افریقا و قلب اروپا را شامل می شود و گسترۀ تبادلات فرهنگی و تمدنی ایران و جهان را به نمایش میگذارد

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.