مناطق گردشگری ایران برای اروپاییان ارزشمند است

به گزارش «تاریخ‌ما»،  ویتال بورگر، رئیس انجمن دوستی ایران و سوئیس در جلسه هماهنگی و توجیهی طرح پیشنهادی «سال 2020؛ سال دیدار از استان گیلان» که  در سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برگزار شد با اشاره به اینکه طی هشت سال گذشته جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی ایران را مورد بازدید قرار داده است، خاطرنشان کرد: مناطق مختلف کشور ایران بسیار برای گردشگران خارجی به ویژه اروپاییان ارزشمند است.

وی ضمن تقدیر از برگزارکنندگان جلسه، ابراز علاقه شدیدی به جاذبه‌های گردشگری استان گیلان نمود و اعلام کرد که قصد دارد نسبت به معرفی جاذبه‌های استان گیلان به چند زبان زنده دنیا و جذب گردشگران اروپایی به استان گیلان اقدام کند.

بورگر با اشاره به شهر رشت به عنوان شهر خلاق غذا در یونسکو و تنوع غذاهای محلی استان، بر توسعه بخش‌های مختلف در ارتباط با جذب گردشگر فرهنگی و تاریخی، از جمله لباس‌های محلی، آداب و رسوم و فرهنگ گیلانی تاکید کرد.

کیمیا تنهایی در جلسه هماهنگی و توجیهی طرح پیشنهادی «سال 2020؛ سال دیدار از استان گیلان»، هدف از برگزاری این جلسه را استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی، نهادهای اجتماعی و تشکل‌های گردشگری استان در طرح پیشنهادی فوق دانست.

مدیر مرکز آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان، ضمن تشکر از مرتضی طالع ماسوله، پیشنهاد دهنده طرح مذکور، تاکید کرد: ایشان نقش یک ایده‌پرداز را داشته و دستگاه‌های اجرایی استان با مشارکت بخش خصوصی و تشکل‌های مردمی می‌توانند در اجرایی شدن طرح‌های پیشنهادی و چنین ایده‌هایی، نقش مهمی در توسعه استان ایفا کنند.

مهین نصیری‌پور ماسوله، از کارشناسان دفتر امور استان‌ها و مناطق سازمان برنامه و بودجه کشور نیز، ضمن تاکید بر حمایت از طرح‌های توسعه استان‌ها، در ارتباط با نقش گردشگران خارجی در توسعه استان گیلان به ویژه شهر تاریخی ماسوله نکاتی را مطرح کرد و با اشاره به تامین اعتبار برای ایجاد انرژی خورشیدی در شهر ماسوله، خواستار پیگیری بیشتر مسئولین استان برای اجرایی شدن طرح مذکور شد.

مرتضی طالع ماسوله، پیشنهاد دهنده طرح «گیلان مقصد گردشگری در سال 2020» نیز در این جلسه با اشاره به تاریخ پر افتخار استان گیلان در قرن‌های گذشته به ارائه تفضیلی‌تر ابعاد مختلف طرح پیشنهادی از جمله آموزش جوامع محلی، صاحبان هتل و اقامتگاهای بوم گردی، دفاتر مسافرتی و اصناف مختلف در ارتباط با بخش خدمات و صنعت گردشگری پرداخت.

وی همچنین به نقش دستگاه‌های اجرایی استان و تشکل‌های مردمی و نهادهای اجتماعی در اجرایی شدن طرح اشاره داشت و اعلام کرد که در این طرح دنبال گرفتن بودجه از منابع دولتی که همانا منابع نفتی کشور بوده، نیست.

طالع مهمترین منابع را در این طرح، فکر و استفاده از افراد متفکر و اقشار مختلف جامعه دانست و خاطرنشان کرد: در موفقیت این طرح هم‌افزایی و تجمع صاحبان تفکر و اندیشه مهمترین نقش را می تواند ایفا نماید.

انتهای پیام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.