مقام معظم رهبری و رئیس جمهور نگاه ویژه‌ای به قم دارند

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، حسین ذوالفقاری عصر شنبه در مراسم تودیع و معارفه استاندار قم که در تالار معصومیه برگزار شد در سخنانی در خصوص چگونگی انتخاب استانداران اظهار داشت: امسال پروسه خاصی برای این موضوع طی شد و از آنجا که مراجع مختلف به خصوص دولت باید به استانداران رأی اعتماد دهند از این رو رفت و آمدهای زیادی در طی این مدت برای انتخاب استانداران صورت گرفت و ۱۴ استاندار جدید پس از اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان انتخاب شدند.

وی گفت: در استان قم بعد از اینکه چند نفر از داخل وزارت کشور و همچنین خارج از وزارت کشور مطرح شدند و رفت و آمدهای فراوانی صورت گرفت در نهایت دکتر سرمست برای این امر انتخاب شد.

معاون وزیر کشور بیان داشت: دکتر سرمست تمایل داشت در مرکز و در وزارت کشور خدمت کند؛ اما در نهایت تصمیم گرفته شد که ایشان استاندار قم شود که این موضوع در دولت مطرح نیز مطرح شد و هیئت دولت به او رأی اعتماد داد.

وی با بیان اینکه در مدت چهل ماهی که با آقای صادقی استاندار سابق قم در ارتباط بودیم، همکاری خوبی صورت گرفت، افزود: در دوره آقای صادقی آرامش خوبی در استان حاکم بود و ایشان با صبوری و بدون حاشیه کارها را پیش می‌بردند و مشکلات را در فضایی آرام و بدون مشکل خاصی، حل و فصل می‌کرد.

ذوالفقاری افزود: در حوزه‌های تأمین امنیت شاهد همدلی و هماهنگی‌های خوبی در استان قم بودیم که استاندار در این زمینه نقش محوری داشت و همدلی مسئولان باعث شد تا کارها به خوبی پیش رود.

وی، استاندار سابق قم را دارای روحیه ولایت‌مداری و انقلابی برشمرد و گفت: آقای صادقی امور را با این روحیه دنبال می‌کردند که وزارت کشور از زحمات ایشان تشکر می‌کند و این آمادگی نیز وجود دارد که از تجارب استانداران سابق نیز در مرکز استفاده شود.

معاون وزیر کشور با اشاره به ویژگی‌های مدیریتی سرمست استاندار جدید قم نیز گفت: ایشان دارای تحصیلات در زمینه حقوق و علوم سیاسی هستند و در حوزه وزارت کشور از سطح کارشناسی، فرمانداری، مدیرکل سیاسی امنیتی و انتظامی، مدیرکل سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری و چندین دوره تجربه برگزاری انتخابات و معاون فرهنگی و گردشگری استانداری آذربایجان شرقی و سرپرستی معاونت سیاسی وزارت کشور حضور داشت که آنچه ما مشاهده کردید فردی اخلاق‌مدار و دارای روحیه تعاملی و علاقه‌مند به کار جمعی و فردی معتدل از نظر رفتار سیاسی است و به پاکدستی معروف‌ است.

وی افزود: مقام معظم رهبری و رئیس جمهور نسبت به قم نگاه ویژه‌ای دارند و ما شاهد هستیم که سالانه بیش از ۲۵ میلیون نفر زائر وارد استان می‌شوند و بیش از ۱۱۰ کشور در این شهر طلبه وجود دارد.

ذوالفقاری گفت: بیش از ۱۷ استان محور مواصلاتی با قم دارند و قم خاستگاه مرجعیت، حوزه‌های علمیه و خاستگاه انقلاب اسلامی است که این موارد اهمیت استان قم را نشان می‌دهد.

باید در قم به مقوله‌های فرهنگی توجه ویژه‌ای داشت

وی با بیان اینکه قم به لحاظ فرهنگی بسیار مهم است، افزود: در شهر قم و شهرهای مذهبی و فرهنگی باید به مقوله‌های فرهنگی توجه ویژه‌ای داشت و در حوزه‌های اجتماعی نیز با توجه به ترکیب جمعیتی که در شهر مقدس قم وجود دارد باید کارهای اساسی صورت گیرد.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: در زمینه زیرساخت‌های لازم و در مسائل مختلف از جمله معماری و شهرسازی و مسائل اقتصادی قم باید جایگاه ویژه‌ای داشته باشد.

وی ادامه داد: قم ظرفیت آن را دارد که شهر ویژه در کشور معرفی شود و قم باید در بخش‌های مختلف برای کشور و جهان اسلام نمونه باشد.

ذوالفقاری اضافه کرد: با نگاه عمیق استاندار جدید قم و همکاری مسئولین استان و حمایت و همراهی مراجع و علما در این مسیر امیدواریم بتوان به توفیقات خوبی دست یافت.

وی با بیان اینکه ما در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، گفت: همه دشمنان اسلام به سرکردگی آمریکا امسال اراده کردند که انقلاب اسلامی جشن چهل سالگی خود را برگزار نکند و تلاش‌های فراوان صورت دادند و مستشاران آن‌ها نیز در ماه‌های اخیر در مرزها اقداماتی را دنبال کردند و همه ظرفیت‌های خود را در این راستا به کار گرفته‌اند و به روز سیزده آبان توجه خاصی کردند و علاوه بر فشارهای سیاسی و تحریم‌های اقتصادی عملیات روانی را نیز ایجاد کردند.

معاون وزیر کشور افزود: متأسفانه در جامعه نیز برخی‌ها به نوعی به این عملیات روانی دشمن به خصوص در ایام تابستان دامن زدند و تحت تأثیر آن قرار گرفتند.

وی بیان داشت: شما دیدید هنوز تحریم‌هایی صورت نگرفته بود اما مشکلاتی در کشور ایجاد شد و سایت‌هایی با تعیین نرخ ارز موجب التهاب بازار می‌شدند و شایعات نیز در کشور رواج داشت و بعد از این مرحله اول که غافلگیر شدیم، مدیریت فضای ارز صورت گرفت و پس از آن اتفاقات دیگری در کشور رخ نداد و در این شرایط بعضی از سران جریان معاند به افراد خود در حال دلداری دادن هستند و این نشان می‌دهد بعد از مقاومت و استقامت یأس و ناامیدی در مجموعه دشمنان و معاندین کاملاً هویداست.

دشمنان می‌خواهند مردم را مقابل نظام قرار دهند

معاون وزیر کشور عنوان کرد: دشمنان با فشارهایی که وارد می‌کنند می‌خواهند با نارضایتی‌های انباشته شده مردم را در مقابل نظام قرار دهند.

وی گفت: ما مشکلات اقتصادی در کشور داریم که قابل انکار نیست و استقامت مردم و همراهی آن‌ها یک طرف کار است و در این زمان نیز مسئولان و مدیران باید توجه کنند که آنان نیز باید متناسب با آگاهی و استقامت و همراهی مردم کارآمدی نظام جمهوری اسلامی را بالا ببرند.

ذوالفقاری افزود: امیدوار هستیم که رسانه‌ها و صاحب‌نظران و مدیران ارشد کشور مشکلات را بشناسند و برنامه راه حل برای آنان تعریف کنند.

وی تأکید کرد: مشکلات ما به هدف نیست بلکه مشکل ما از نوع روش و ابزار است چرا که ما همه آرمان‌ها را در قانون اساسی می‌بینیم و این آرمان‌ها در قانون اساسی ذکر شده است و در اسناد مختلف نیز وجود دارد و از نظر بیان آرمان و هدف مشکلی نداریم بلکه در برنامه‌ریزی مشکل داریم.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور تصریح کرد: باید مدیریت را تقویت کرد و ما امیدواریم در آینده هرکسی می‌خواهد مسئولیتی را بپذیرد از او برنامه بخواهیم.

وی ابراز داشت: از بین بردن هزینه‌های اضافی برای کشور، از میان برداشتن تبعیض و استقرار عدالت آرمان‌هایی است که مسئولین برای رسیدن به جایگاه خدمت از آن دم می‌زنند اما باید از آن‌ها پرسید چه برنامه‌ای برای اجرای این کارها دارند.

ذوالفقاری گفت: امروز متأسفانه سیستم بروکراسی کشور در حال تشدید شدن است و امروز بسیاری از جلسات خسته کننده است و لازمه حل مشکلات مردم داشتن برنامه است.

۸۵ درصد اعتبارات کشور هزینه‌ای است

وی با بیان اینکه امروز ۸۵ درصد اعتبارات کشور هزینه‌ای است افزود: باید تشریفات کمتر شود و جلسات غیرضروری را تعطیل کرد که البته باید گفت با این سیستم اداری، کم نمی‌شود.

معاون وزیر کشور گفت؛ برای انجام کاری باید چندین دستگاه هماهنگ شوند و همین موجب ایجاد جلسات مختلف می‌شود که باعث بروز مشکلاتی می‌شود.

ذوالفقاری افزود: مدیران در ایران دارای انگیزه بالایی هستند و تلاش می‌کنند تا کارها را به خوبی انجام دهند اما باید آسیب شناسی و مشکلات را احصا کرد.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.