اجرای طرح «نظام مراقبت‌های اجتماعی از دانش‌آموزان» در ۱۳۱ مدرسه

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، رضا زینی وند شامگاه یکشنبه در شورای مبارزه با مواد مخدر لرستان در سخنانی با تاکید بر اینکه مواد مخدر مادر و ریشه تمام آسیب های اجتماعی است، اظهار داشت: ۶۰ درصد از آسیب های اجتماعی تحت تاثیر مواد مخدر است.

وی با تاکید بر اینکه امروز بخش عمده ای از خشونت های جامعه و بزهکاری های اجتماعی تحت تاثیر این ماده خانمان سوز است، بیان داشت: در این راستا در دو حوزه باید ورود کنیم که یکی بحث پیشگیری و آموزش بوده که بهترین جایگاه آن در مدرسه و خانواده است و دیگری بحث درمان است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به اینکه اجرای طرح «نماد» در مدارس یک کار ارزشمند در راستای پیشگیری از مواد مخدر است، افزود: هر اقدامی که در این حوزه انجام می دهیم باید بر اساس یک برنامه ریزی اصولی و اساسی باشد.

زینی وند با تاکید بر لزوم آسیب شناسی در این حوزه، بیان داشت: همچنین در بحث درمان معتادان باید برنامه ریزی اصولی داشته باشیم.

وی، بیان داشت: در کمپ های ترم اعتیاد باید یک روانشناس خوب، پزشک، مربی ورزش، روحانی و برنامه منظم و مرتبی پیش بینی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با تاکید بر لزوم توجه به بحث مهارت آموزش معتادان با استفاده از ظرفیت و توان همه دستگاههای متولی، بیان داشت: همچنین می توان از ظرفیت خیرین در این حوزه استفاده کرد.

زینی وند با بیان اینکه ریاست کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای مبارزه با مواد مخدر استان بر عهده آموزش و پرورش است، گفت: جلسات این کمیته به صورت منظم برگزار می شود و یکی از طرح های بسیار خوبی که در این حوزه از سوی آموزش و پرورش اجرا می شود طرح «نماد» یا «نظام مراقبت های اجتماعی از دانش آموزان» است که در ۱۳۱ آموزشگاه استان در حال اجرا است.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.