همایش طلیعه حضور طلاب جدیدالورود استان بوشهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر صبح سه‌شنبه در همایش طلیعه حضور اظهار داشت: هدف این همایش آگاه‌سازی و تبیین وظایف طلبگی و آشنایی با رسالت‌های تبلیغ بوده است.

فاطمه یوسفی با اشاره به این نکته که در مسیر طلبگی باید اهل استقامت بود خاطرنشان کرد: چه کسی خواهان خدا و دین الهی است که اهل استقامت نباشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر افزود: استقامت با صبر متفاوت است، استقامت پایداری در مسیری است که در آن حرکت به سوی خدا و جلو باشد.

حجت الاسلام محمدرضا صفایی بوشهری استاد اخلاق حوزه علمیه نیز در این همایش گفت: شماها برای تک تک کارها و حوزه آمدنتان دلیل داشته باشید.

استاد اخلاق حوزه علمیه بیان داشت: لذت جوانی آن چیزی است که نیاز فطرت را برطرف و در تمام زمان ها با انسان است و با آن آرامش پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه نظام طلبگی بالاتر از عالم خلقت است اظهار داشت: نظام طلبگی،انظام الهی و وحدانی است، نظامی که مطابق با فطرت که نیاز فطری انسان را برطرف می کند و لذا طلبه بالاتر از عالم خلقت است.

حجت الاسلام صفایی بوشهری تقوا، اخلاص، خداشناسی و معاد شناسی از لایه های طلبگی دانست و بیان کرد: کسانی که دچار اشتباه می گردند از نقش قرآن در زندگی و اخلاص بی بهره هستند.

همایش طلیعه حضور با حضور بیش از ۱۳۰ طلبه جدید الورود مدارس علمیه خواهران استان بوشهر در مجتمع فرهنگی تفریحی غدیر بوشهر برگزار شد.

زیارت امامزاده قاسم و قبور مطهر شهدای گمنام در پارک شغاب، بازدید از موزه دریا و دریانوردی خلیج فارس پایگاه دریایی ارتش از دیگر فعالیت های این همایش است.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.