سومین جشنواره رسانه ای ابوذر در قزوین به کار خود پایان داد

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، سومین جشنواره رسانه ای ابوذر در قزوین روز پنجشنبه با حضور سردار محمدرضا نقدی معاون فرهنکی و اجتماعی سپاه پاسداران، زاهدی استاندار، داود محمدی، سیده حمیده زرآبادی، بهمن طاهرخانی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، سرهنگ محرمعلی والدی معاون اجرایی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین و محمد کشاورز مسئول بسیج رسانه قزوین، خبرنگاران و فعالان رسانه در استانداری قزوین برگزار شد.

سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در ۸ محور بصیرت و دشمن ‌شناسی، اقتصاد مقاومتی، مقاومت ودفاع مقدس، خدمات اجتماعی و محرومیت زدایی، مسائل صنفی خبرنگاران، حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و بخش ویژه استانی کنگره شهدا برگزار شد.

در سومین دوره جشنواره رسانه ای ابوذر قزوین ۳۸۴ اثر توسط ۹۵ شرکت کننده از ۳۵ رسانه و یک اثر آزاد به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

در بخش‌های شش‌گانه جشنواره نیز بیشتر آثار در بخش گزارش با ۱۴۵ اثر، یادداشت و مقاله ۵۰ اثر، خبر ۹۲ اثر، تیتر ۲۳ اثر، عکس ۳۸ اثر و موشن گرافی و چندرسانه‌ای نیز ۳۶ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

آثار برگزیده این جشنواره در بخش های یادداشت، گزارش، خبر، تیتر، عکس و کلیپ و مستند مورد تجلیل قرار گرفتند.

در بخش یادداشت، رقیه کشاورز حسین آبادی برای اثر «مراقب چهره های نقاب دار باشیم» از پایگاه خبری قدس آنلاین، ندا حبیبی برای اثر آتراژدی تلخ دورهمی» از پایگاه خبری صبح قزوین و رقیه بابایی برای اثر «مهر خزان بر پیشانی یک زندگی» از روزنامه قانون به ترتیب رتبه اول تا سوم را کسب کردند و از اثر آزاده رحمانی تحت عنوان «قزوین ورشکسته می شود» از هفته نامه نگاه قزوین نیز تقدیر شد.

در بخش گزارش، مریم بهبهانی با اث «صورت هایی که با سیلی سرخ نمی شوند» از روزنامه ولایت، حنانه امیری برای اثر «شیرینی زندگی نوعروسان قزوینی رنگ و بوی شیخ هادی را دارد» از پایگاه خبری صبح قزوین، آرش صالحی برای «بازار جدید، قیمت قدیم» از هفته نامه مینودر به ترتیب در رتبه اول تا سوم قرار گرفتند.

همچنین در این بخش از مریم کشاورز مسعودیان از سایت «تاریخ ما» برای اثر «تاراج هنر در بازار شلوغ قزوین» و پریسا نوروزی برای اثر «گدایی از سر سیری» از خبرگزاری ایرنا تقدیر شد.

در بخش خبر هیچ اثری از خبرگزاری ها و نشریات قزوین رتبه اول را کسب نکرد و محدثه کشاورز غلامی برای اثر «جای خالی پسرانم در روز مادر به چشم می آید» از پایگاه خبری صبح قزوین و رقیه ملاحسنی برای اثر «کمک روزانه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا به اسراییل در خصوص فلسطین سانسور خبری شدید وجود دارد» از خبرگزاری ایسنا به ترتیب در رتبه دوم و سوم قرار گرفتند.

در بخش تیتر هیچ اثری اول شناخته نشد و نفیسه مهرداد برای اثر «احتکار نمک روی زخم اقتصاد کشور» از پایگاه خبری شاخص نیوز، رتبه دوم و صادق پیرمردوند چگینی برای اثر «از ماراتن تا چمران فریاد برای ماندن» از خبرگزاری بسیج قزوین مقام سوم را به خود اختصاص داد.

همچنین از ناهید هدایتی برای گزارش «دانشگاهی به وسعت یک شهر» از خبرگزاری تابناک، طاهره سادات موسوی برای اثر «بهار ناشناخته ای که با بی مهری مسئولان شهری قزوین خزان زده شده است» از پایگاه خبری صبح قزوین و سیده سارا چگینی برای «حبابی روی آب» از هفته نامه آوای تات تقدیر شد.

در بخش عکس اعلام شد همه آثار قابل تقدیر هستند و از حسین قلی خانی برای عکس «مراسم یوم الله ۱۳ آبان» از باشگاه خبرنگاران جوان، سجاد عنایتی برای عکس «یک ماه پس از زلزله کرمانشاه» از پایگاه خبری قزوین خبر، محمدحسین دانیالی برای عکس «راهیان نور سفری از جنس عشق» از پایگاه خبری صبح قزوین، محمد صالح مهرپرور برای عکس «احیاء شب قدر در جوار شهدای گمنام بوستان فدک» از خبرگزاری دفاع مقدس، سید محی الدین خضری برای اثر «کنگره سه هزار شهید استان قزوین در اجلاسه دانشگاهیان» از خبرگزاری ایرنا و امیرحسین نادری برای عکس «کنگره ملی سه هزار شهید استان» از خبرگزاری تسنیم تقدیر شد.

در بخش کلیپ و مستند نیز احسان حامدی فر برای اثر «دیوارهای زخمی» از پایگاه خبری صبح قزوین، سکینه سلیمانی نیا برای «اعجاز» از پایگاه خبری صبح قزوین، احسان قربانی برای «شهدای دفاع مقدس» از معاونت فضای مجازی صدا و سیما به ترتیب در رتبه های اول تا سوم قرار گرفتند و از ابوالفضل سلیمی نیز برای «چهارشنبه های سفید» از پایگاه خبری صبح قزوین تقدیر شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.