پوتین و اسد مقدمات برگزاری انتخابات سوریه و فشارهای غرب بر روسیه را بررسی کردند

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از شبکه خبری المیادین، کرملین اعلام کرد، بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در گفت‌وگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه وی را در جریان مقدمه‌چینی برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در ماه مه گذاشت.

پوتین در تماس خود با اسد با او درباره پیشبرد روند صلح میان طرف‌های سوری در چارچوب کمیته قانون اساسی سوریه بحث و گفت‌وگو کرد

دو طرف درباره روابط دوجانبه و راه‌های تقویت آن به ویژه در زمینه تجاری، اقتصادی و انسانی و همکاری در زمینه مبارزه با کرونا بحث و گفت‌وگو کردند.

اسد از روسیه به دلیل حمایت فراگیر و کمک به مردم سوریه قدردانی کرد. دو طرف با ادامه تماس‌ها توافق کردند.

همچنین ریاست‌جمهوری سوریه اعلام کرد، اسد به پوتین تاکید کرده که از روسیه در رویارویی با تنش‌های غربی علیه این کشور حمایت می‌کند.

طبق بیانیه ریاست‌جمهوری سوریه، دو طرف وارد کردن واکسن‌های بیشتر به سوریه برای مقابله با پاندمی کرونا را هم بررسی کردند.

طبق ریاست‌جمهوری سوریه، پوتین و اسد مسائل سیاسی نظیر فعالیت کمیته قانون اساسی و فشارهای غرب برای انحراف در مسیر این کمیته را هم بررسی کردند.

براساس این بیانیه، رئیس‌جمهوری سوریه بر حمایت کشورش از روسیه در مقابله با تنش‌های روز افزون غرب به خصوص در مساله وضعیت اوکراین تاکید کرد و افزود: این تنش ها نقش روسیه و سیاست‌های این کشور را هدف گرفته در حالی‌که سیاست‌های مسکو مبتنی بر احترام به حاکمیت قانون بین‌الملل برای تحقق ثبات جهانی است.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.