دیده شدن کودکان کارهدف اصلی نمایشگاه«خیلی دور،خیلی نزدیک»است

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، پنجشنبه شب در مراسمی با حضور عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین، سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، مریم بیدخام مدیرکل امور اجتماعی، معصومه مرادیان مدیرکل حقوقی و بازرسی استانداری، اکبر اسکندرنژاد مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حکمت الله داودی و مهدیه سادات قافله باشی از اعضای شورای اسلامی شهر قزوین و جمعی از هنرمندان و عکاسان استان نمایشگاه عکس کودکان کار با عنوان «خیلی دور، خیلی نزدیک» در سرای سعدالسلطنه قزوین گشایش یافت.

فرهاد صفری که از عکاسان صاحب اثر در این نمایشگاه است، در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار «تاریخ ما» اظهار کرد: هدف اصلی ما از برپایی این نمایشگاه ارائه واقعیت زندگی کودکان کار به دور از هر گونه سیاه‌نمایی بوده است.

وی با بیان اینکه امروز کاربرد عکس‌ها فقط خبری نیست، ادامه داد: عکس‌ها می‌توانند تاثیری جریان‌ساز و تحول‌آفرین داشته و روایت‌گر عمق زندگی‌ افراد باشند و ما با برگزاری این نمایشگاه تلاش کردیم تا بُرشی از واقعیت‌های زندگی کودکان کار به جامعه منعکس کنیم.

این عکاس جوان در خصوص نامگذاری نمایشگاه توضیح داد: با این نام سعی کردیم نزدیکی جعرافیایی این کودکان به بنیه اصلی اجتماع و همچنبن دور بودن آنها از امکانات و نیز از مرکز توجه را به مخاطب القا کنیم.

وی همچنین از برگزاری دو نشست تخصصی با استادان حوزه عکاسی و مسئولان شهری و استانی خبر داد و اضافه کرد: نشست اول به بیان مباحث عکاسی و نشست دوم به آسیب‌شناسی پدیده کودک کار خواهد پرداخت.

صفری با اشاره به اینکه شش عکاس با ارائه حدود ۴۰ اثر در برگزاری این نمایشگاه شرکت داشته‌اند، بیان کرد: برای انعکاس تمام ابعاد زندگی کودکان کار هر یک از عکاسان، یک موضوع هدفمند را برای عکاسی انتخاب کرده و به بیان جزئیات مورد نظر پرداخته است.

صفری ادامه داد: این نمایشگاه تا ۳۰ دی ماه صبح و بعدازظهر در سرای سعدالطنه دایر است و علاقمندان  می‌توانند صبح‌ها از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و بعدازظهرها از ساعت ۱۷ تا ۲۰ از این نمایشگاه دیدن کنند.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.