معوقات ۱۳۰ هزار میلیارد تومانی بانک ها نگران کننده است

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، داود محمدی روز شنبه در اولین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و شورای هماهنگی بانک های استان که در دادسرای قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در کسب و کار شرایط خوبی نداریم و در جهان در رتبه ۱۳۲ قرار داریم  لذا باید اهتمام جدی داشته باشیم و اقتصاد و اشتعال را تقویت کنیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر  ۱۳۰ هزار میلیارد تومان بانکها معوقات دارند و شرایط خوب نیست و اقتصادی که اتکا به بانک دارد لذا در جلسات پیشنهاداتی شد تا منابع بانکی کشور تقویت شود.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی یادآورشد: امسال ۱۳۰۰ میلیارد تومان سهم اعتبارات بهین یاب بود که این نقد وارد است که چرا فقط ۱۲۶ میلیارد تومان جذب شد و علت کوتاهی را باید مشخص کنیم و با رفع آن برای استفاده از این ظرفیت حرکت بهتری داشته باشیم.

وی بیان کرد: در برنانه ششم توسعه تمهیدات خوبی برای بهبود شرایط کسب و کار دیده شده و قرار شد بانکها بنگاه داری نکنند و از این کار خارج شوند و اینگونه نباشد که وام را جایی خرج کنیم که فایده ای ندارد.

محمدی اضافه کرد: برای تقویت منابع بانکی پیش بینی شد اموال مازاد بانکها فروخته شود و ضمن چابک سازی برای تزریق منابع بیشتر اقدام کنند تا تولید رونق بگیرد.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: بند «واو» تبصره ۱۶ چرا اجرا نمی شود و به یک مشکل تبدیل شده که باید مورد بررسی و آسیب شناسی قرار گیرد و استمهال وام کشاورزی هم مهم است و به کسانی که از حوادث غیر مترقبه آسیب دیده اند باید حمایت کنند تا به خاک سیاه ننشینند.

محمدی گفت. باید بررسی شود چه سهمی از منابع بانکی به سمت تولید رفته و به تولید و رونق اقتصاد و اشتغال کمک کرده است.

وی یادآورشد: قوه قضائیه در تامین امنیت سرمایه گذاری و تثبیت مشاغل موجود همراهی خوبی داشته و در این میان لازم است با کسانی که به بیت المال دست اندازی می کنند قاطعانه برخورد شود تا دست غارتگران قطع شود.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در ادامه خواستار برگزاری جلسه ای جداگانه برای بررسی وضعیت شرکت های تعطیل شده فرنخ، مه نخ و کنتورسازی شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.