نمایشگاه بزرگ استانی کتاب در یاسوج برگزار می شود

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، رضا دهبانی پور ظهر دوشنبه در نشست با خبرنگاران، افزود: نمایشگاه بزرگ استانی کتاب با پوشش ۲۲۰ ناشر یک رویداد بسیار مهم محسوب می شود و همکاری همه دستگاه ها در این حوزه ضروری است.

دهبانی پور با اشاره به برگزاری این نمایشگاه در محل نمایشگاه دائمی شهر یاسوج، اظهار کرد: تخفیف ۳۰ درصدی با پوشش خرید بن از نمایشگاه عملیاتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه رسانه های دیجیتال در کنار نمایشگاه برپا خواهد شد، ابراز داشت: همچنین چند غرفه نیز برای ارائه ظرفیت و محتوای رسانه ها تخصیص خواهد یافت.

دهبانی پور همچنین از پوشش ۱۱تا ۱۴ فیلم در جشنواره فیلم فجر از تاریخ ۱۲ بهمن ماه در استان خبر داد و گفت: تلاش می شود از ظرفیت هنرمندان برجسته کشور نیز در این جشنواره استفاده شود.

وی افزود: با در نظر گرفتن ایام فاطمیه، جشنواره موسیقی فجر نیز در استان اجرایی می شود.

دهبانی پور با اشاره به رشد فعالیت های فرهنگی در چهار دهه گذشته،  تصریح کرد: در حوزه فرهنگی سرمایه گذاری ما کم است.

وی افزود: آسیب شناسی حوزه فرهنگ مورد تاکید است و باید دید ضعف ها و نقصان ها کجا بوده و آفت زدایی انجام شود

دهبانی پور با بیان اینکه امروز در استان پوشش ۲۰ جشنواره فجر را داشته ایم، گفت: این مهم بیانگر این است که استان در این قیبل محورها برجسته و توانمند است و این مهم در گذشته استان وجود نداشته است.

دهبانی پور تصریح کرد: امروز برای استعداد یابی و پرورش نیروها سینمای جوان در استان فعال است، اما در حوزه فضای فیزیکی سینما مشکل داریم.

وی ابراز داشت: در حوزه تجسمی کاریکاتوریست ها، عکاسان و خوشنویسان ما در عرصه های بین المللی می درخشند و این از خروجی های پس از انقلاب است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه موسیقی به معنای تولید آلبوم در گذشته استان وجود نداشته است، ابراز داشت: تولید آلبوم ها، ایجاد آموزشگاه های موسیقی و استعداد یابی نیز در چهار دهه اخیر عملیاتی شده است.

دهبانی پور گفت: در حوزه های مذهبی نیز  بیش از ۶۰۰ کانون مساجد در استان فعال است و تزریق اقلام فرهنگی در این بخش نیز انجام می شود.

وی با بیان اینکه در حوزه های هنر هشتگانه در گذشته بسیار فقیر بودیم، از تولید ۸۰۰ عنوان کتاب در استان بعد از انقلاب خبر داد وگفت: ظرفیتی در این حوزه پیش از انقلاب وجود نداشت و این توسعه شکل گرفته اتفاق بسیار خوبی است.

دهبانی پور خرید از مؤلفین را از دیگر اقدامات حمایتی دانست و از برگزاری برنامه انتخاب کتاب تر سال یا دو سالانه خبر داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اهمیت کسب مجوز توسط رسانه های بدون مجوز، تصریح کرد: رسانه ها در آگاهی بخشی به جامعه نقش اساسی دارند و فعالیت بر محور قانون نیز در فعالیت ها مورد تاکید است.

وی از فعالیت ۴۰ پایگاه خبری مجوز دار در استان خبر داد و گفت: هدفگذاری کمک به این حوزه نیز انجام خواهد شد.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.