شایستگی ملاک انتخاب خادمان اربعین حسینی باشد

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، حجت الاسلام مهدی گرجی پیش از ظهر دوشنبه در نخستین همایش تقدیر از مدیران ستاد بازسازی عتبات و مدیران موکب های اربعین استان اصفهان با بیان اینکه در طول تاریخ بسیاری از افراد آرزوی زیارت عتبات عالیات را داشتند، اظهار داشت: بسیاری از افراد با آرزوی زیارت عتبات عالیات از دنیا رفتند در حالی که خداوند و اهل بیت (ع) به شما عنایت داشته و خادم زائران امام حسین (ع) شده اید.

وی با بیان اینکه شکر به دو گونه زبانی و عملی است، افزود: بر طبق روایات تاکید شده است که روزانه ۲۷۰ مرتبه عبارت الحمدلله رب العالمین را بگویید و حفظ نعمت نیز همان شکر نعمت به صورت عملی است.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در ستاد بازسازی عتبات استان اصفهان با بیان اینکه گناه کردن موجب سلب توفیق می شود، ابراز داشت: پاکدامنی و نجابت مهمترین موضوع در دستگاه های اجرایی و دولتی است و بر همین اساس مسئولان باید این مهم را سرلوحه امور خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه راست گویی رمز موفقیت در امور است، گفت: لازم است به هر طریقی از امام حسین (ع) به دلیل خادمی زائران آن حضرت سپاس گزار باشیم که چنین نعمتی را بر ما ارزانی داشته است.

گرجی با بیان اینکه مسئولان و مدیران ماهانه جلسه ای داشته باشند، افزود: مکتب اربعین به بازه زمانی خاصی محدود نمی شود چرا که این مکتب یک مرام نامه به حساب می آید و بر همین اساس از امروز برای سال آینده برنامه ریزی کنید.

وی ضمن تاکید بر آسیب شناسی و شناسایی نقاط ضعف و قدرت مراسم اربعین ابراز داشت: انتخاب افراد برای خدمت به دستگاه امام حسین (ع) باید بنا به شایستگی باشد و بر همین اساس نباید قومیت و حزبی گرایی در انتخاب افراد دخیل  باشد.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.