استفاده از اسید مس سرچشمه برای باغات پسته رفسنجان

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، محمدعلی دهقان ظهر دوشنبه در شورای اداری شهرستان رفسنجان با معرفی اجمالی دانشگاه ولی عصر(عج) اظهار داشت: این دانشگاه به عنوان دومین دانشگاه استان و یکی از دانشگاههای مطرح کشور از سال ۷۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی افزود: در حال حاضر نزدیک به ۱۰ هزار نفر دانشجو در ۴۰ رشته کارشناسی، ۴۷ گرایش کارشناسی ارشد و ۱۵ رشته دکتری دانشجو در دانشگاه ولی عصر(ع) رفسنجان مشغول تحصیل هستند و ۲۷۰ نفر عضو هیأت‌علمی در دانشگاه فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: در نشستی که هفته گذشته در دانشگاه برگزار شد، دانشگاه ولی عصر(عج) به عنوان دبیر اتحادیه دانشگاه‌های منطقه جنوب‌شرق انتخاب شد و دانشگاه دستاوردهای زیادی دارد و ۲۰ هزار متر مربع ساختمان تا پایان امسال در این دانشگاه به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان خبر داد: دانشگاه در حال تجهیز آزمایشگاه سم‌شناسی است و تجهیزات خوبی خریداری شده و امیدواریم تا یکی دو ماه آینده آماده شود تا اطمینان را به کشاورزان بدهیم که سمومی که مصرف می‌کنند کارآیی دارند یا خیر.

دهقان همچنین گفت: یک تیم محقق از دانشگاه ولی عصر(عج) برای استفاده اسید مس سرچشمه در باغات پسته در حال فعالیت است که این موضوع در کشاورزی هم اهمیت زیادی دارد که استفاده از اسید برای باغات تا چه مقدار می تواند باشد.

سرپرست معاونت اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان در بخش  دیگری از سخنان خود به بحث پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: در همه زمان‌ها نیاز به پیش‌بینی‌هایی داریم و باید خودمان را برای مشکلات پیش رو آماده کنیم و پدافند غیرعامل اماکن عمومی از جمله مساجد، ادارات و جاهایی که جمعیت زیادی در خود جای می‌دهند باید شروع شود.

دهقان به تشکیل کارگروه پدافند غیرعامل در دانشگاه اشاره کرد و افزود: برای ساختمان‌هایی که در حال ساخت است تمام موارد رعایت می‌شود.

سرپرست معاونت اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان تصریح کرد: کشور ما یک کشور حادثه خیز است و زلزله، توفان، آتش‌سوزی مواردی هستند که همیشه خساراتی به بار آورده است لذا با یک ابتکارات حتی کوچک می‌شود از خسارات بزرگ جلوگیری کرد و بحث پدافند غیرعامل بسیار مهم است.

دهقان تصریح کرد: در بحث اجتماعی بحث آب آشامیدنی یک موردی است که حائز اهمیت است که می‌شود با ملاحظاتی از مشکلات و تهدیدات جلوگیری کرد همچنین برای تمام موارد از جمله برق، گاز و … تهمیدات لازم در پدافند غیرعامل مؤثر است.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.