تولیدات خانگی؛ راه ورود سلایق جدید و خلاقیت به بازار پوشاک

محمود عتیق‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری تاریخ ما، با اشاره به وضعیت تولید پوشاک، اظهار کرد: قاچاق موضوعی بود که همواره صنعت تولید پوشاک را با چالش‌های مختلفی مواجه می‌کرد و سبب شده بود این صنعت با توجه به گردش مالی پایینی که در آن قرار می‌گرفت، نتواند آن‌گونه که باید، رشد کند.

وی افزود: قاچاق هر ثوب لباس سبب مرگ تدریجی این صنعت می‌شود و انتظار می‌رفت به اندازه همه سال‌هایی که در رابطه با پیشگیری از قاچاق لباس درخواست‌ها انجام می‌شد، به‌ مانند کرونا و پیشگیری از آن، از جانب مسئولان مورد توجه قرار می‌گرفت.

این مسئول با اشاره به اینکه قاچاق، تولید را فلج کرده و امروز تعطیلی کرونایی بر این مسئله دامن زده است، ادامه داد: در حال حاضر در زنجان ۹۰۰ نفر به صورت مستقیم در بخش تولید پوشاک فعالیت می‌کنند که حال با ایجاد محدودیت‌ها و تعطیلی بازار، این افراد با مشکلات بسیاری نسبت به قبل مواجه شدند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک زنجان با بیان اینکه تولید پوشاک حتی با یک ثوب لباس هم اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: در گذشته کارگاه‌هایی در خانه‌ها وجود داشت ولی حال فقط صدای یک چرخ خیاطی اعتراض دیگر همسایگان را به همراه دارد و سبب می‌شود که فعالیت‌ها در همان ابتدا با شکست مواجه شود.

عتیق‌زاده یادآور شد: تولید پوشاک به عنوان مشاغل خانگی می‌تواند تاثیر بسزایی در اقتصاد خانوار داشته باشد و حتی سلایق و خلاقیت‌های جدیدی را به بازار معرفی کند که این مهم نیازمند فرهنگ‌سازی گسترده‌ای در جامعه، چه به لحاظ تولید و چه به لحاظ اجتماع و پذیرش آن دارد؛ چراکه هرچه سبک‌ و کارهای خانگی کوچک بیشتر شده و رشد کنند، زمینه‌ای برای ایجاد کارگاه‌ها و تولیدی‌های بزرگ هستند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.