۹ شهرستان گیلان نارنجی شد/ بستری ۸۲۸ بیمار کرونایی

دکتر حسن رخشاد در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه هم اکنون از ۱۷ شهرستان گیلان، هشت شهرستان قرمز و ۹ شهرستان نارنجی است، اظهار کرد: این تغییر وضعیت بسیار شکننده بوده و ویروس کرونا در استان فعال و در حال انتقال است.

وی کرونا را از آن دسته بیماری هایی دانست که نیازمند همکاری و همدلی مردم است و افزود: مردم باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا از وضعیت بحرانی خارج شویم؛ البته پروتکل بهداشتی فقط ماسک زدن نیست و باید فاصله گذاری اجتماعی و دست نزدن به سطوح آلوده را جدی بگیریم.

مدیرگروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان، از همه افراد و اصناف و کارمندان و کارگران خواست پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و گفت: متاسفانه شرایط برای انتقال ویروس کرونا در جامعه فراهم است.

رخشاد، به شیوع ویروس های جهش یافته نیز اشاره کرد و متذکر شد: شاهد شیوع سریع کرونای انگلیسی در کشور و استان بودیم، اما اگر میزان رعایت پروتکل های بهداشتی را به بالای ۹۰ درصد برسانیم درگیر گونه های جدید نخواهیم شد.

وی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۱۵۱ بیمار جدید کرونایی در گیلان بستری شدند، خاطرنشان کرد: در مجموع ۸۲۸ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های استان بستری هستند و حال ۱۲۸ نفر بد است.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.