بزرگترین زورخانه کشور در یزد راه‌اندازی شد

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، این زورخانه در فضایی به وسعت ۷۰۰ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان راه اندازی شده و دومین زورخانه‌ای است که توسط مجموعه سپاه الغدیر در یزد راه اندازی شده است.

امام جمعه یزد در مراسم افتتاح این زورخانه با تاکید بر اهمیت ورزش و توصیه پیامبر اسلام (ص) به این امر اظهار داشت: در انجام ورزش‌ها باید هم به سلامت جسم و هم به سلامت روح توجه داشت و آن را مدنظر قرار داد.

وی از ورزش باستانی به عنوان یکی از اصیل‌ترین ورزش‌ها یاد کرد و بیان داشت: روحی که در ورزش باستانی حاکم است، دارای تقدس و اهمیت است و باستانی‌کاران اغلب افرادی با اخلاق، دستگیر از نیازمندان، متدین و مؤمن هستند.

امام جمعه یزد با بیان اینکه جامعه نیز نگاه دیگری به ورزش زورخانه ای دارد، افزود: ورزش زورخانه‌ای باید مروج اخلاق در جامعه باشد و اصالت‌های خود را حفظ کند.

ناصری خاطرنشان کرد: در ورزش باستانی توسل به ائمه معصومین (ع) بارز است به همین دلیل معنویت و اخلاق در این ورزش موج می‌زند و این شیوه باید حفظ شود.

وی با تاکید بر اینکه ورزشکاران باید از روحیه اخلاق‌مداری و گذشت برخوردار باشند، عنوان کرد: خوشبختانه این روحیه در اغلب ورزشکاران به ویژه باستانی کاران وجود دارد ضمن اینکه ورزشکاران این رشته‌ها باید در اقداماتی نظیر به خدمت به مردم پیشگام باشند زیرا چشم مردم به جامعه ورزشکار است ضمن اینکه ورزشکاران باستانی نیز جایگاه ویژه ای در میان مردم دارند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: باستانی‌کاران به همین دلیل روحیه گذشت و جوانمردی، اغلب به عنوان پهلوان شناخته می شوند و تنها به دنبال قهرمانی و رقابت نیستند که امیدواریم این ویژگی در سایر رشته های ورزشی نیز مورد توجه قرار گیرد.

ناصری، توسعه ورزش باستانی در استان یزد را بسیار خوب دانست و افزود: شایسته است از ظرفیت‌ها و فضاهای موجود در محله‌ها برای راه‌اندازی مکان‌های ورزشی استفاده شود و جوانان نیز به ورزش تشویق شوند.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.