شیوه‌نامه چهاردهمین جشنواره روش‌های برترتدریس تربیت‌بدنی ابلاغ شد

به گزارش سایت «تاریخ ما»، محمد جعفری مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی اظهار کرد: دستورالعمل چهاردهمین جشنواره تدریس برتر درس تربیت‌بدنی با رویکرد آموزشی- پژوهشی و تأکید بر راهبردهای یاددهی- یادگیری در تاریخ ۱۶ دی ماه ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: در این جشنواره فرصتی فراهم می‌شود تا معلمان با شرکت در کارگاه‌های آموزشی و انتقال تجارب تدریس، صلاحیت‌ها و شایستگی‌های حرفه‌ای خود را ارتقاء دهند.

جعفری، مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره را چنین برشمرد و گفت: بهبود عملکرد آموزشی و تدریس معلمان درس تربیت‌بدنی، کیفیت‌بخشی و غنی‌سازی برنامه‌ها و فعالیت‌های درس تربیت‌بدنی، ارتقای توانمندی حرفه‌ای آموزگاران پایه در راهبری درس تربیت‌بدنی، شناسایی و ترویج راهبردهای موفق و کارآمد یاددهی ـ یادگیری، ایجاد زمینه مناسب و انگیزه در معلمان جهت نوآوری و خلاقیت در آموزش درس تربیت‌بدنی، ایجاد زمینه تبادل و تعمیم تجارب آموزشی میان معلمان درس تربیت‌بدنی و ایجاد زمینه مشارکت، همفکری و کار تیمی در طراحی آموزشی درس تربیت‌بدنی از مهم‌ترین اهدافی است که دنبال می‌کنیم.

وی از تلاش برای اصلاح دستورالعمل جشنواره چهاردهم نسبت به دوره قبل خبر داد و اظهار کرد: بر اساس نتایج پژوهش صورت گرفته در سال گذشته در زمینه آسیب‌شناسی جشنواره و جلسات کمیسیون تخصصی دفتر تربیت‌بدنی با مشارکت معاونین تربیت‌بدنی و سلامت و رؤسای ادارات تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی استان‌های کشور، دستورالعمل اصلاح و به روزرسانی شده است.

مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی مهمترین موارد قید شده در این دستورالعمل را نام برد و گفت: از جمله مهم‌ترین مواردی که در دستورالعمل چهاردهمین جشنواره مورد تأکید دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی است، می‌توان به اختصاص کد ضمن خدمت مرحله منطقه‌ای برای افزایش فراگیری جشنواره بین معلمان تربیت‌بدنی اشاره کرد؛ همچنین در تمامی مراحل جشنواره کارگاه‌های آموزشی متنوعی در زمینه افزایش توانمندی حرفه‌ای معلمان در فرایند یاددهی- یادگیری در نظر گرفته شده است.

جعفری ادامه داد: با توجه به برگزاری دوره آموزشی آموزگاران پایه دوره اول ابتدایی در سراسر کشور، جهت افزایش مشارکت و بهره‌مندی آموزگاران دوره ابتدایی از فرصت‌های یادگیری جشنواره چهاردهم، در تیم‌های دوره ابتدایی حضور یک آموزگار پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر آنچه ذکر شد، فرایند تدریس تیم‌های شرکت‌کننده در این جشنواره در تمامی مراحل به صورت اجرای زنده و با حضور معلمان تربیت‌بدنی و آموزگاران پایه است، تا فرصت تعامل بیشتر برای مشارکت‌کنندگان و ارزیابی دقیق‌تر آثار فراهم شود.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.