نوری: با کیفیت‌ترین تیم ملی جوانان را داریم/ برای حضور دو بازیکن خارج از ایران رایزنی کرده‌ایم

رضا نوری در گفت‌وگو با خبرگزاری تاریخ ما، درباره شرایط تیم جوانان بسکتبال ایران برای حضور در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۱ لتونی، اظهار کرد: تمرینات ما بعد از لیگ ‌و از شنبه هفته پیش شروع شد، الآن یک هفته به بازیکنان استراحت داده‌ایم و هفته بعد دوباره وارد اردو می‌شوند. از اول خرداد هم دیگر باید کاملا در اردوها باشند و مرخصی ندارند. شرایط کلی تیم خوب است.

او افزود: تمرینات ما به دلیل شرایط خوب سالن کاله، در آمل پیگیری می‌شوند چون همه بازیکنان در حباب قرنطینه تمرینات را پیگیری می‌کنند که یک وضعیت ایده‌آل است. البته رایزنی کرده‌ایم تا در صورت امکان مسابقات تدارکاتی را با تیم ملی خودمان در تهران، اصفهان و مشهد برگزار کنیم که جوانان در شرایط مسابقه قرار بگیرند. تیر ماه هم باید چند روز زودتر اعزام شویم. 

سرمربی تیم جوانان بسکتبال ایران، درباره همگروه‌های ایران نیز گفت: در حقیقت هر سال تیم‌های جوانان تغییر می‌کنند و ما الان شناخت کافی از حریفان خود نداریم، ولی پیگیری هستیم تا از بازی‌های حریفان خود فیلمی برای آنالیز به دست آوریم. البته یک اتفاق خوب شانس مجددی است که فدراسیون جهانی برای تیم‌ها در نظر گرفته است.

او ادامه داد: طبق برنامه بازی‌ها هر چهار تیم از هر گروه راهی مرحله ضربدری یا همان پلی‌آف می‌شوند، به گونه‌ای که مثلا تیم چهارم با تیم اول و تیم سوم با تیم دوم بازی می‌کنند. برنده‌های این مرحله برای اول تا هشتم و بازنده‌ها برای نهم تا شانزدهم بازی خواهند کرد. به هر حالی تیم‌هایی چون صربستان همیشه مطرح هستند، کاستاریکا هم بد نیست و لتونی میزبان نیز در گروه‌ ما قرار دارد. سعی می‌کنیم اطلاعات کافی از حریفان خود بدست آوریم.

نوری در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان به موفقیت تیم جوانان ایران در این مسابقات امیدوار بود؟ اظهار کرد: من فکر می‌کنم کیفیت این تیم از همه تیم‌هایی که تا الان داشتم بهتر است، چون این بازیکنان در شرایط مسابقه بودند. ما قبلا قهرمان آسیا می‌شدیم اما بعد از مسابقات بچه‌ها ول می‌شدند. خوشبختانه روی این تیم سرمایه گذاری شده و انتظار داریم بهترین عملکرد را نشان بدهیم. به این تیم امیدوارم چون با تیم‌های قوی مثل مهرام، شیمیدر و ذوب آهن اصفهان بازی کرد.

او تاکید کرد: البته یک مقدار ترس از بازی‌های خارجی هست، اما بخاطر کرونا سخت بود که به تورنمنت خارجی برویم. اگر می‌شد و تورنمنت خارجی می‌رفتیم بچه‌ها توانایی کسب نتایج خیلی خوب را دارند. تا الآن هرکاری لازم بود برای این تیم انجام شده است. دوازدهم تیر ماه سوت مسابقات زده می‌شود و ما طبق برنامه دو روز اول به ترتیب با صربستان و لتونی بازی داریم و بعد از استراحت به مصاف کاستاریکا می‌رویم. پس از آن هم‌ وارد مرحله ضربدری خواهیم شد. 

نوری در پایان گفت: ما دو بازیکن جوانان هم داریم که در خارج از ایران بازی می‌کنند، رایزنی کرده‌ایم تا از آن‌ها استفاده کنیم که اگر بیایند تیم ما خیلی خوب‌ می‌شود، چون یکی از آن‌ها در پست ‌پنج و دیگری گارد راس بازی‌می‌کند. 

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.