تقابل نمایندگان ایران و عربستان در آسیا؛ مناقشه هنوز پابرجاست؟

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب به پایان رسید و چهره تیم‌های حاضر در مرحله یک هشتم نهایی مشخص شد. طبق برنامه‌ریزی مسابقات که با توجه به شیوع ویروس کرونا انجام شده، مرحله یک هشتم نهایی به صورت تک بازی انجام می‌شود و تیم‌های صدرنشین در این دور میزبانی خواهند کرد. البته این موضوع شامل یکی از صدرنشین‌ها نمی‌شود چرا که از میان پنج صدرنشین دور گروهی، یک تیم باید مهمان شود و قرعه شانس به نام پرسپولیس افتاده است!

بر این اساس در این مرحله، تیم‌های استقلال ایران، النصر عربستان، استقلال تاجیکستان و الشارجه امارات میزبان هستند و بیش از چهار ماه بعد که همزمان با فصل بعد مسابقات باشگاهی در لیگ‌های فوتبال در غرب آسیاست، از رقبای خود پذیرایی خواهند کرد. البته هنوز AFC جزییات کامل این مرحله را اعلام نکرده و با توجه به دوران پاندمی کرونا، تغییر برنامه‌ریزی مسابقات امری محال نیست و بارها این اتفاق در دو سال گذشته رخ داده است.

* اخبار ضد و نقیض از مناقشه فوتبال ایران و عربستان

استقلال باید از الهلال عربستان و النصر عربستان باید از تراکتور پذیرایی کنند. این اتفاق در شرایطی رخ می‌دهد که اخبار ضد و نقیضی درباره مناقشه فوتبالی دو کشور به گوش می‌رسد که می‌تواند در آینده با تصیماتی بر علیه تیم‌های ایرانی و به سود تیم‌های عربستانی تمام شود.

طبق مناقشه دو کشور در سال ۹۴، بازی‌های رو در روی نمایندگان دو کشور به علت نبود امنیت، در زمین بی‌طرف برگزار می‌شود اما بعد از گذشت حدود ۶ سال، امسال به علت اپیدمی کرونا، عربستان میزبان سه گروه بازی‌های متمرکز لیگ قهرمانان آسیا شد و تیم‌های ایرانی هم بدون اعتراض به این موضوع راهی ریاض و جده شدند. در آن مقطع اعتراض یا سوالی از سوی ایران برای مقامات ارشد AFC انجام نشد اما اکنون بحث میزبانی از تک دیدارهای دور یک هشتم نهایی مطرح شده است.

در این زمینه شایعات متعددی به گوش می‌رسد که چندان امیدوارکننده نیست. نخست اینکه گفته می‌شود مناقشه فوتبالی دو کشور به قوت خود باقی است و هر دو بازی نمایندگان دو کشور در زمین بی‌طرف برگزار می‌شود اما مقامات فوتبال عربستان از جمله رئیس باشگاه النصر خواستار برگزاری تیمش با تراکتور در ریاض شده است. این اتفاق در صورتی قابل پذیرش است که استقلال هم به عنوان نماینده ایران در تهران از الهلال پذیرایی کند.

* مسئولان ایرانی زمان را از دست ندهند

اگر چه بازگشت به مناقشه فوتبالی دو کشور بعد از حضور نمایندگان ایران در عربستان در مرحله گروهی، بسیار مبهم است اما اعمال محدودیت میزبانی برای ایران در دور حذفی مسابقات، غیرقابل پذیرش است. کما اینکه در ارتباط با میزبانی‌ها در ایران، AFC به تازگی تیم ملی را هم از حق قانونی خود محروم کرده و ایران با وجود شکایت از این کنفدراسیون، باید راهی بحرین شود.

با شعار دادن و مصاحبه‌ کردن، اتفاق خوشایندی در ارتباط با میزبانی‌های بین‌المللی رخ نمی‌دهد و باید در فاصله چهار ماهد تا این مسابقات، مسئولان فدراسیون فوتبال و همینطور وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به موقع این موضوع را پیگیری کنند تا کلاه گشادی بر سر فوتبال ایران نرود.

برنامه بازی‌ها به این شرح است:

مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا: (۲۲ و ۲۳ شهریور)

استقلال تاجیکستان – پرسپولیس ایران

استقلال ایران – الهلال عربستان

النصر عربستان – تراکتور ایران

الشارجه امارات – الوحده امارات

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.