جمعیت عشایر استان اردبیل رو به کاهش است

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، معرفت آذری بعد از ظهر یکشنبه در دیدار با فرماندار شهرستان نمین توضیح داد: طبق بررسی‌های انجام یافته با گذشت زمان شاهد کاهش جمعیت عشایری استان هستیم و در این خصوص با آسیب‌شناسی صحیح و توجه به کمبودهای موجود می‌بایست در حمایت از این قشر فعال و پویای جامعه برنامه‌ریزی کرد.

وی افزود: عشایر غیور و سلحشور استان اردبیل در حمایت از زنجیره اقتصادی و خوداکتفایی کشور نقش بسزایی ایفا کرده و رسیدگی به نیازمندی‌ها و مطالبات مهم این قشر باید در اولویت قرار گیرد.

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل بر ضرورت استفاده از ظرفیت عشایر در پویایی اقتصاد استان اشاره کرد و یادآور شد: بیش از سه درصد عشایر اردبیلی یک جا نشین شده و دارای اسکان دائمی هستند.

آذری از آغاز طرح سرشماری عشایر استان اردبیل از اوایل سال ۹۸ خبر داد و افزود: با بررسی و دریافت داده‌های آماری دقیق جزئیات و آمارهای جامعی در خصوص این گروه توانمند و تاثیرگذار جامعه دریافت خواهد شد.

 وی یادآور شد: شهرستان نمین از سالیان گذشته از جمعیت عشایری بهره‌مند نبوده اما با عشایر غیور استان گیلان همجوار است تا ارتباط و تعامل مناسبی بین اهالی این شهرستان فرهنگ‌پرور با جامعه عشایری مشاهده شود.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.