الکاظمی قصد تعدیل کابینه در تعطیلات عید فطر را دارد

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از نشریه عراقی «المدی» پنج یا حداکثر هشت وزیر در کابینه ۲۲ نفره مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق در معرض تغییر هستند.

مصطفی الکاظمی روز سه‌شنبه در جلسه هیئت دولت تأکید کرد که در حال بررسی عملکرد وزرا و مقامات دولتی است و گفت که «تصمیمات سختی» برای اصلاح اوضاع خواهد گرفت.

این گزارش پیش‌بینی کرده که وزرای برق، صنایع، بهداشت از اصلی‌ترین وزرایی باشند که در معرض تغییر قرار خواهند گرفت.

این در حالی است که پس از حادثه بیمارستان ابن الخطیب، نخست‌وزیر عراق دستور تعلیق کار وزیر بهداشت را تا زمان مشخص شدن نتایج تحقیقات صادر کرد.

به نقل از میدل ایست نیوز، از سرگیری مشکل قطعی برق در بسیاری از نقاط عراق همزمان با گرم شدن هوا نیز موجب تظاهرات اعتراضی در تعدادی از مناطق عراق شده و انتقادها از عملکرد وزیر برق را شدت بخشیده است.

این منابع گفته‌اند که الکاظمی درنظر ندارد وزرای تازه‌ای معرفی کند و وزارتخانه‌هایی که مسؤولانشان تغییر می‌کنند با سرپرستی وزرای باقی‌مانده اداره خواهند شد زیرا زمان چندانی تا انتخابات پیش از موعد نمانده است.

این منابع افزوده‌اند که به احتمال قوی این تغییرات در تعطیلات عید فطر انجام خواهد شد.

الکاظمی در اظهارات خود در هیئت دولت در روز سه‌شنبه گفت که اجازه تبدیل شدن وزارتخانه‌ها به کمپین‌های انتخاباتی را نمی‌دهد و افزود که دولت هیچ برنامه‌ای برای رقابت انتخابات ندارد و فقط به تأمین خدمات برای مردم فکر می‌کند.

او همچنین از وزرای کابینه خواست که در ادارات خود حضور فعال و میدانی داشته باشند و مشکلات مردم را پیگیری کنند و روند کارهای اداری را تسهیل کنند.

الکاظمی افزود که دولت وی از روز اول با هدف اجرای انتخابات و تأمین خدمات تشکیل شد و تأکید کرد که وزرا نباید این موضوع را فراموش کنند و دنبال کارهای انتخاباتی بروند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.